A fogyasztók készen állnak az m-marketingre
A válaszadókat arról kérdezték, hogyan fogadnák az SMS reklámüzenetek formájában érkező m-marketinget. A megkérdezettek 88 százaléka pozitívan reagálna arra az m-marketingfogásra, ha egy közeli üzletben beváltható elektronikus vásárlási utalványt kapna mobiltelefonjára. A válaszadóknak majdnem a harmada (31 százalék) még lelkesebbnek mutatkozott, hozzátéve, hogy örömmel fogadna ilyen reklámot.
A tanulmány az m-marketing fogyasztói elfogadottsága szempontjából négy kulcsfontosságú tényezőt emelt ki:
- Választási lehetőség a fogyasztó dönthesse el, hogy akar-e üzeneteket kapni vagy sem.
- Irányítás a fogyasztó kezében a fogyasztó könnyen mondhassa le az m-marketing üzenetszolgáltatást.
- Személyreszabottság a fogyasztó képes legyen meghatározni, milyen típusú üzeneteket szeretne kapni.
- Kölcsönös haszon a fogyasztó kapjon valamit cserébe, például a szolgáltatás díjának csökkentését.
A tanulmány egy része a mobil vizuális szórakoztatás iránt érdeklődő fogyasztókkal foglalkozott. Több mint háromnegyed részük (76 százalék) elfogadhatónak találná, ha az általuk megtekintett programokat nagyon rövid reklámok szakítanák meg.
A válaszadók 51 százaléka úgy nyilatkozott, amennyiben a reklámokat a televízióban már megszokott módon helyeznék el, akkor nem tekintenék a hirdetéseket zaklatásnak.
A válaszadókat arról is kérdezték, elfogadhatónak tartanának-e bizonyos mennyiségű hirdetést telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna költségeik csökkentéséhez. Tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt, ami arra utal, hogy az m-marketing még szélesebb körben elfogadottá válhatna, ha a végfelhasználó számára is haszonnal járhat.
Kapcsolódó cikkek
- Hol érdemes elhelyeznie hirdetését?
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője