Egységes közműszolgáltatás: a brit vállalatok fontolóra vennék az átállást

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. május 14. 11:14
Nagy Britanniában a kis- és középvállalkozások több mint fele (56%) megfontolná, hogy egyetlen cégtől vegye igénybe valamennyi közműszolgáltatását (vezetékes, mobil-telekommunikáció, elektromos áram, víz) – áll a Taylor Nelson Sofres (TNS) által közölt kutatásban.
A kutatás Nagy-Britanniában 1000 kis- és középvállalat közüzemi kiadásait, valamint az egységes – a vállalat valamennyi közművére kiterjedő – szolgáltatókról kialakított felfogását hasonlította össze. A felmérés azt mutatta, hogy volna fogadóképesség ilyen konszolidált szolgáltlatók iránt, annak ellenére, hogy az említett szolgáltatók egy része nem közmű-specialista.

A British Telecom (BT) és a British Gas tűntek a lehetséges konszolidált közműszolgáltatások legmegbízhatóbb ellátóinak. A kis- és középvállalkozásoknak 80%-a "hiteles közműszolgáltatóként" sorolja be őket. Ezen belül a BT-t mindenki kedvezően ítéli meg, annak ellenére, hogy jelenleg csak egyetlen fő közműszektorban működik/szolgáltat.

További érdekesség, hogy még a bevásárlóközpontok is, mint a Sainsbury's és a Tesco, elfogadhatónak tűntek, mint lehetséges közműszolgáltató, a kis- és középvállalatoknak körülbelül fele (a Tesco esetében 55%, a Sainsbury’s esetében 50%) hiteles közműszolgáltatónak látja őket.

Jack Murray, TNS Pénzügyi és Üzleti Szolgáltatás szektorának kutatási igazgatója a következőket mondta: “A kis- és középvállalatok jelentős többsége barátkozik a gondolattal, hogy valamennyi közműszolgáltatásának nyújtására egyetlen szolgáltatót használjon, feltéve, ha ez egy olyan vállalat, amely bizonyíthatóan képes egy teljesen megbízható szolgáltatási csomag nyújtására. A kis- és középvállalatok emellett költségmegtakarításokat is várnak ezen konszolidált közműszolgáltatókra való átállástól."

“Világos, hogy a hitelesség prioritást jelent a kis- és középvállalatok számára, tekintetbe véve a nagy szolgáltatókkal szembeni viszonylagos kiszolgáltatottságukat bármilyen felmerülő probléma esetén. Tehát a kis- és középvállalatok kifejezett igényt támasztanak a konszolidált közműszolgáltatók szemben. Kiemelt fontosságú lesz ezen szolgáltatók számára hitelességük igazolása, ha fel akarják kelteni a potenciális ügyfelek figyelmét.”

A kutatást a Taylor Nelson Sofres Üzleti Vonala végezte Nagy-Britanniában, 2002 első negyedévében, 1001 darab 50 főnél kevesebbet foglalkoztató vállalkozás körében. A Pénzügyi- és Üzleti Vonal olyan negyedévenkénti omnibus kutatás, amely kiemelt döntéshozókkal készít interjút kis- és középméretű vállalatoknál.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36