Netsurvey: negyedmillióan terveznek vásárlást az interneten
Az internetezők lakóhelyének típusa szerint a vásárlók aránya összefügg azzal, hogy Budapesten, megyeszékhelyen, városban vagy községben laknak: a nagyobb helységek lakói között jóval nagyobb a neten már vásároltak aránya, mint a kisebbekben. Ettől eltérően azonban a vásárlást tervezőknél már kiegyenlítettebbek az arányok. Magyarán, a községekben és kisebb vidéki városokban élő internetezők is előbb-utóbb bekapcsolódnak az e-kereskedelembe.
Vagyoni helyzet szerint hasonló a trend. A tehetősebb internetezők között sokkal gyakoribb valamely áru beszerzése a hálón keresztül, mint az alacsonyabb jövedelműeknél. A vásárlást tervezők között már kiegyensúlyozottabbak az arányok.
A különböző árucikkek közül egyaránt 40 000-nél többen vettek már könyvet, továbbá CD-t. Meghaladja a 10 000-et azok száma, akik hardvert, ételt, szórakoztató elektronikai készüléket vagy felhasználói programot vásároltak a neten.
A fizetés módjára legelterjedtebb az utánvét, a vásárlások háromnegyedének ellenértékét így fizetik ki.
A Netsurvey arra is választ ad, hogy mely termékcsoportok beszerzése előtt szokásos a tájékozódás a hálón. Legtöbben könyvről és CD-ről szereznek be információt, utána az utazás, majd a banki, pénzügyi szolgáltatás, továbbá az autó, lakás és ingatlan következik.
Információk szerzéséhez a legismertebb kereső az Altavizsla, megelőzve az Origót és az Indexet.
A Netsurvey kutatói feltárták azt is, hogy aki még nem próbált interneten vásárolni, azt mi tartotta vissza. A válaszadók egyharmadánál a bizalom, 5-5 százalékánál pedig az újító kedv, illetve az internethez való hozzáférés lehetősége hiányzik.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
- Az e-üzletben a 30. helyen Magyarország