Zöld tea, aranyló sör
Az első alkalommal, június 17-én az adatbázisok működtetése során felmerülő, a tárolással kapcsolatos problémák kerültek napirendre. Ertner Iván Péter, az IQSOFT vezető konzultánsa röviden összefoglalta a lehetséges töredezettségeket és ezek lehetséges megoldásait. Szó esett az ilyen folyamatok során felmerülő gondokról, nehézségekről is. Ezt követően Albrecht Tamás adatbázis-szakértő a Platinum Technology cég Tsreorg eszköze segítségével az ismertetett technikákat grafikus környezetben valósította meg, ezáltal minden jelenlévő egyszerűen átláthatta, mi is történik az adatbázisban az ilyen folyamatok során.
Befejezésképpen szabad beszélgetés alakult ki, közben a jelenlévők észrevétlenül átváltottak a teáról a beszélgetést sokkal inkább segítő hideg sörre. A későbbiekben mindig szavazással döntik el a DBA-k, hogy miről szeretnének hallani legközelebb. A következő téma: "Az adatbázis működését blokkoló problémák és ezek megelőzése".
A szervezők várják a DBA-k jelentkezését a következő összejövetelre, amely 1999. július 8-án kerül megrendezésre.
Információk a következő címeken: www.iqsoft.hu, ertner@iqsoft.hu, iertner@iqsoft.hu, albrecht@iqsoft.hu, oros@iqsoft.hu.
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Kevéssé hatékony szolgáltatások veszélyeztetik az ügyfélkapcsolatokat
- Korszerű Oracle-technológia támogatja a Vatera üzleti növekedését
- Fejlett adatbiztonság Oracle alkalmazásokhoz
- Szakmai közösségépítés, információcsere, távgyógyászat: elkészült a magyar onkológiai portál
- Oracle Database 11g - elsőként Linuxon
- Toplink: akár tízszeres sebességnövekedés nagymennyiségű adatlekérdezéseknél
- Ingyenes adatbáziskezelő az Oracle-től
- Új PeopleSoft és TimesTen szoftververziók az Oracle-től
- Az OTP tranzakciós adattárháza a világelsők közt
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.