Elektronikus szőnyeg az Infineontól
Amennyiben egy adott épületben kifeszítik a padlóra az ezen újfajta szövetből készített szőnyegeket, majd ezeket a szőnyegeket áram alá helyezik és rácsatlakoztatják egy megfelelő számítógépes rendszerre, a szőnyeg összes chipje "feléled", és készen áll arra, hogy különböző információkat küldjön a központba. A szövetbe ágyazott chipek egymással kommunikálva egy nagyméretű, öntanuló és önszervező hálózatot alakítanak ki, mely hálózat összes tagja egy különleges szoftveres algoritmus révén képes meghatározni saját pozícióját - nyilatkozta a bejelentés kapcsán a chipgyártó cég egyik munkatársa.
Az Infineon szerint az elektronikus textília felhasználási köre lényegében végtelen. A speciális szövetből készített szőnyegeket múzeumokban például arra lehet felhasználni, hogy a látogatóknak megmutassák a helyes haladási irányt, még pedig oly módon, hogy a megfelelő pozícióban elhelyezkedő LED-ek fényt bocsátanak ki magukból. A különleges elektronikus szőnyegekbe helyezett nyomásérzékelők alkalmasak lehetnek betörésvédelmi rendszerek kiegészítésére, ugyanis amennyiben egy betörő rálép a szőnyegre, az intelligens módon azonnal érzékeli azt, és riasztani kezd. Az Infineon szőnyegeit ezenkívül akár hőmérséklet szenzorokkal is el lehet látni, ily módon azok tűzesetekben is jó szolgálatot teljesíthetnek, miközben LED-jeik révén a már említett módon a vészkijárat felé vezető legrövidebb utat jeleznék a menekülőknek.
Az Infineon képviselői elmondták, hogy semmi problémát sem jelent, ha az elektronikus szövet egyes chipjei tönkremennek, ugyanis az intelligens hálózatba szervezett chipek képesek hibás társaik detektálására és azok automatikus módon történő helyettesítésére. Werner Weber, a cég technológiai fejlesztésekkel foglalkozó részlegének igazgatója elmondta, hogy a speciális textília egyelőre csak prototípus, kereskedelmi forgalomban történő megjelenésére még éveket kell várnunk.
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta lézerrel 100-szor gyorsabbak lehetnek a merevlemezek
- A napelemes kabát feltölti a mobilunkat
- Fűthető billentyűzet
- MP3-lejátszó dokkolós mosógép
- Hajlékony Philips és Sony képernyők
- Szemüvegre csatolható kijelző
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- USB minihűtő
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- Sörnyitóba épített USB-stick
Egyre több egyetemi hallgató szeretne tanulni a szellemitulajdon-védelemről
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) 2018 óta nyújt iparjogvédelmi és szerzői jogi képzést távoktatási és jelenléti képzésben résztvevő hallgatók számára egyaránt. Ez idő alatt már több, mint 11 ezer fő vette fel az iparjogvédelmi kurzust. Számuk egyre növekszik: míg 2022-ben több, mint 1800-an, 2023-ban már közel 2300-an végezték el, és várhatóan a következő tanévben is növekszik a népszerűsége. Az újonnan csatlakozó hallgatók ettől a tanévtől megújult formában végezhetik el a modult. A tanulók mellett oktatók, kutatók, de akár a vállalkozók is hasznukra fordíthatják az itt szerzett tudást.
A Galaxy S24 széria még több felhasználónak kínál Galaxy AI funkciókat
A Samsung bemutatja a Galaxy S24 FE okostelefont, a Galaxy AI ökoszisztéma legújabb tagját, amely még több felhasználónak kínál prémium kategóriás mobilélményt.
Több mint 2000 résztvevő volt kíváncsi az idei Marketing Summitra
Szeptember 19-én a MÜPA-ban rendezték meg az idei Marketing Summitot, amely rekordszámú, több mint 2000 marketingszakembert és üzleti döntéshozót vonzott. A résztvevők összesen négy teremben követhették nyomon a több mint 150 neves hazai és nemzetközi előadó prezentációit.
Megérkezett a Nothing Ear (open)
A Nothing, a londoni székhelyű fogyasztói elektronikai vállalat, bejelentette legújabb termékét, az Ear (open)-t, a márka első open-ear kialakítással bíró sztereó (OWS) fülhallgatóját. Az Ear (open) az emelt szintű hangzás és a kényelem jegyében készült, a környezet kizárása nélkül.
Olimpiai aranyérmesekkel ünnepeltek a marketing és üzleti szféra képviselői
Szeptember 19-én a MÜPA-ban rendezték meg az idei Marketing Summitot, amely rekordszámú, több mint 2000 marketingszakembert és üzleti döntéshozót vonzott. A résztvevők összesen négy teremben követhették nyomon a több mint 150 neves hazai és nemzetközi előadó prezentációit.