Befejeződött a III. BME Nemzetközi Nyílt 24 órás Programozói Csapatverseny
forrás Prim Online, 2003. május 19. 13:37
[smallimage 1 left]2003. május 18-án vasárnap 9 órakor véget ért a III. BME Nemzetközi Nyílt 24 órás Programozói Csapatverseny. A Magyar Villamosmérnök-hallgatók Egyesületének és a Schönherz Kollégium Számítástechnikai Körének szervezésében, a Fornax Rt. támogatásával az idei versenyen 39 csapat vett részt.
A feladat első része napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatához, a félvezető-technológiákhoz kapcsolódott. A kiadott feladat a széles körben használt integrált áramkörök (chipek) tervezéséhez használható program elkészítése volt. A szoftvernek nemcsak magát a tervezést kellett lehetővé tennie, hanem magas szintű segítségnyújtást is hálózatok optimalizálása, automatizálása és realizálása terén. Külön pontozták a program grafikus kezelőfelületét és felhasználóbarát funkcióit. Jellemző a feladat bonyolultságára, hogy egy professzionális cég számára ennek teljesítése emberhónapokat vehetne igénybe. Ilyen extrém körülmények között természetesen nem várható el professzionális színvonalú szoftver fejlesztése a csapatoktól, és a feladat összetettsége miatt a tökéletes megvalósítás sem, de mindenki nagy lelkesedéssel és kitartással küzdött mindvégig, többnyire igen jó eredménnyel.
A feladat második része kevésbé volt szakmai jellegű. Egy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező (önmagától dönteni képes) program minél tökéletesebb verzióját kellett elkészíteni, mely képes hatékonyan játszani másik számítógép ellen egy logikai játékot. A sokak számára ismerős egyszerű területfoglalós játékot egy 11x11-es táblán játsszák: a két játékos (gép) felváltva húzhat egy-egy pálcikát a négyzethálós terep bármely részére. Aki bekeretez egy területet, azokat a mezőket „meghódítja". Az adott mérkőzést az a csapat nyeri, amely több területegységet birtokol a játék végén.
A helyszíni zsűrizést követően a díjakat vasárnap délután az első 10 csapat között osztották ki a rendezők, összesen több ezer euró értékben.
Az első helyezést a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) nyerte el 623 ponttal . Második helyezett a Trial Version lett (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs), 406 ponttal; harmadik pedig a Kergebirge (Erdei Szabolcs, Viczián István, Klampeczki Zsolt), 377 ponttal.
A külföldiek közül legjobbként ötödik helyezést ért el egy svéd csapat 340 ponttal. A részletes eredmények megtekinthetők a http://www.challenge24.org/final-contest.html címen.
A feladat második része kevésbé volt szakmai jellegű. Egy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező (önmagától dönteni képes) program minél tökéletesebb verzióját kellett elkészíteni, mely képes hatékonyan játszani másik számítógép ellen egy logikai játékot. A sokak számára ismerős egyszerű területfoglalós játékot egy 11x11-es táblán játsszák: a két játékos (gép) felváltva húzhat egy-egy pálcikát a négyzethálós terep bármely részére. Aki bekeretez egy területet, azokat a mezőket „meghódítja". Az adott mérkőzést az a csapat nyeri, amely több területegységet birtokol a játék végén.
A helyszíni zsűrizést követően a díjakat vasárnap délután az első 10 csapat között osztották ki a rendezők, összesen több ezer euró értékben.
Az első helyezést a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) nyerte el 623 ponttal . Második helyezett a Trial Version lett (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs), 406 ponttal; harmadik pedig a Kergebirge (Erdei Szabolcs, Viczián István, Klampeczki Zsolt), 377 ponttal.
A külföldiek közül legjobbként ötödik helyezést ért el egy svéd csapat 340 ponttal. A részletes eredmények megtekinthetők a http://www.challenge24.org/final-contest.html címen.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- Rendhagyó beszámoló egy tehetségkutató programozóversenyről
- Letölthető az Adobe AIR (Apollo) béta
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- SharePoint portál az ELTE-n
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- myWebDb: Üzleti alkalmazás-fejlesztés informatikai tudás nélkül
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen