Tavaly 10,4%-kal növelte előfizetői számát az Axelero

forrás Prim Online, 2003. május 19. 17:47
Az Axelero Internet tevékenységének elmúlt egy éve alatt piacrészesedését a szélessávú internet-hozzáférések értékesítése terén növelte a legdinamikusabban.
A szélessávú technológiákon belül, az előző év azonos időszakához képest, a legnagyobb növekedést - közel 400%-ot - az ADSL termékek terén realizálta a cég. Ezt követték a kábelnet (248%), a vezeték nélküli helyi hálózati termékek (208%), majd a bérelt vonali termékek (32%) értékesítési eredményei. A kapcsolt vonali internetszolgáltatások terén az előfizetők száma az elmúlt év azonos időszakához képest enyhe mértékben csökkent. A teljes előfizetői számot vizsgálva 2002 azonos időszakához képest 15 080 előfizetővel nőtt az ügyfélszám, ami 10,4%-os növekedést jelent.

Az Axelero az elmúlt évben megtartotta vezető pozícióját a piacon. Saját adatai alapján az Axelero az ADSL piacon 4%-os növekedéssel megőrizte vezető helyét (51%) az 5%-os növekedést elérő Enternet (12%) és a 3%-os növekedést elérő GTS Datanet (12%) előtt. A bérelt vonali piacon 1%-os növekedéssel (23%) a cég átvette a vezető pozíciót az 5%-os piacrész-csökkenést elszenvedő Elender Csoporttól (19%), míg a harmadik hely az egy százalékot javító GTS Dataneté (18%). A dial-up piacon 3%-os csökkenéssel továbbra is az Axelero áll az élen (43%), míg a második helyen a Vivendi, az Enternet és a GTS Datanet osztozik 9-9%-kal. A kábelnet-előfizetések terén a UPC 9%-ot erősödve, 71%-os piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, míg az Axelero 11%-ot tartva megőrizte második helyét a 4%-kal visszaeső TVNet előtt (3%).

A hazai piacon a legmarkánsabb tendencia a szélessávú előfizetések internethozzáférések számának intenzív növekedése. 2001 vége óta az ADSL használóinak száma megtízszereződött, a kábelnet-használóké megháromszorozódott. A vállalati szegmensben is a szélessávú kapcsolatok terjedése zajlik. Ezt jól mutatja, hogy az Axelero ADSL Profi és BDSL termékeire előfizetők száma megtízszereződött, valamint hogy a DSL előfizetők száma 2002 negyedik negyedévére meghaladta a bérelt vonali előfizetések számát.

A jelenlegi hazai piacon még a dial-up előfizetés az uralkodó, de az alternatív technológiák erőteljes előretörése figyelhető meg. Az Axelero megbízásából a TÁRKI által végzett kutatás adatai szerint 2002-ben az otthoni hozzáférések 10%-át már e technológiák adták. Jelentős az átrendeződés továbbá az analóg és a digitális csatlakozások versenyében. A kutatás adatai összességében azt mutatják, hogy az otthoni hozzáférések uralkodó formáját azok a technológiák adják, amelyek a vezetékes telefonhálózathoz kapcsolódnak. 2002-ben az otthoni hozzáférések 56%-a analóg vonalon, 21%-a ISDN kapcsolattal, 14,6%-a kábeltévén és 3,1%-a ADSL segítségével kapcsolódott a világhálóhoz.

A TÁRKI adatai szerint a otthonok internetellátottsága 1998-tól 2002 őszéig 7%-kal bővült, 11%-ra. E növekedés az utolsó évben gyorsuló tendenciát mutatott, 2001 és 2000 között 2% volt. Ennél nagyobb értékben - 4%-kal - nőtt ez időszak alatt az otthoni PC-ellátottság, amely jelenleg 30%-os.

Az otthoni internethasználat további terjedési lehetőségét vizsgálva az elemzés rámutat, hogy olyan országok (Ausztria, Olaszország, Belgium), amelyek nagyság és földrajzi fekvés alapján hasonlítanak Magyarországhoz, és az összehasonlítás idejének kezdetén a penetráció megegyezett a jelenlegi hazai szinttel, a következő két év alatt 10-12%-os növekedést értek el. A tanulmány ebből az összevetésből kiindulva a következő évekre szintén 10-12 százalékpontos növekedést jósol a hazai internetelérések növekedése terén is.

A felmérés - a lakosságot bizonyos jellemző paraméterek alapján felosztva - megvizsgálta, hogy az internetpiaci belépéshez pillanatnyilag melyik csoport tagjai állnak a legközelebb. Az eredmény szerint ebbe a csoportba azok tartoznak, akik teljesen ellátottak az internetezéshez szükséges alapvető műszaki, technikai feltételekkel (vezetékes telefon, PC), és akik már használták az internetet, ezen háztartások becsült száma meghaladja a 350 ezret. A potenciális előfizetők sorának második helyén azok állnak, akik rendelkeznek a szükséges eszközökkel, de még nem használták soha az internetet, az ilyen háztartások száma közel 220 ezer. A kutatás azt is megerősíti, hogy az otthoni internethasználat terjedésében a pillanatnyilag eszközhiányos háztartások piaci belépésével rövidtávon igen kis mértékben lehet számolni.

Az Axelero fontosnak tartja hangsúlyozni azt, amire a kutatás is rámutat, hogy az internet terjedését elsősorban nem az előfizetések ára, hanem a szükséges infokommunikációs eszközök és az internetről szerzett tudás és tapasztalat befolyásolja. A vállalat szerint az internet további terjedéséhez szemléletváltásra van szükség: azt a kérdést kell előtérbe helyezni, hogy Magyarország másik nyolc és fél millió lakosa miért nem használja az internetet. E csoportnak kell segíteni az első lépés megtételében, elsősorban pozitív kommunikációval és edukációval.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36