Baj van a londoni szerverrel?
A feladatot elvégzi a budapesti kiszolgáló tartalékprocesszora!
A Computer Associates magyarországi igazgatója felhívta a figyelmet egy jelentős változásra. A régebbi rendszer-felügyeleti megoldások többnyire technológiai, és nem üzleti szemléletűek voltak. Eszközök tucatjai voltak önállóan, amit azonban az üzleti kihívások miatt később hálózatba kellett kötni. Az új stratégia lényege viszont éppen az, hogy az informatikát a CA mint szolgáltatást kezeli, és a koncepció keretében akár önmagát is irányítani képes „okos", hálózatra épülő infrastruktúrát hoznak létre, ami alkalmazkodik a megváltozó üzleti és technológiai környezethez (például cégegyesítés, outsourcing bevezetése stb.)
Fontos, hogy könnyebbé váljon az egyre kuszább, és emiatt egyre kevésbé átlátható rendszerek felügyelete, és az is fontos, hogy a hálózat erőforrásaival csínján bánjunk. Ha a hálózat egyik szegmensében fölösleges kapacitások vannak kihasználatlanul, míg a hálózat másik felében túl van terhelve egy szerver, a megfelelő hálózatfelügyelet megléte esetén könnyedén átirányíthatóak azok a műveletek, amelyekre a túlterhelt rendszeren már nincs, de a hálózat másik részében lévő gépeken még van szabad kapacitás. Ezáltal a hardverigények féken tarthatóak, az informatikai vezetők költséget spórolhatnak, és végeredményben a cég informatikai infrastruktúrája is hatékonyabban van kihasználva. Mint az igazgató mondta, nem feltétlenül a drága hardverpark tartalékolása a jó megoldás, sokkal ésszerűbb inkább a meglévő eszközök hatékony felügyelete. Molnár Imre szerint pont ezért nem szerencsés, ha egy hardvergyártó foglalkozik ilyen rendszerfelügyelettel, hiszen feltételezhető, hogy a hardvergyártó nem abban érdekelt, hogy az erőforrások úgy legyenek átcsoportosítva, hogy minél kevesebb hardverbővítésre legyen szükség. Molnár kiemelte, hogy a Computer Associates ebből a szempontból „tiszta", hiszen 1976-os alapítású vállalat hardver- és ráadásul szoftverplatform-független. A CA képes mainframe-et, linuxos és windowsos gépeket is tartalmazó komplex hálózatok felügyeletéhez is megoldást biztosítani.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.