Okos üzenetek a levegőből
A nyílt szabványként definiált "okos üzenetküldés" hátterében a távközlési technológiák állnak, és az Internet. Gyakorlatilag csak a fantázia és az SMS által biztosított 160 karakteres határ szabhat gátat a különféle Smart Messaging megoldásoknak. Az egyik legkézenfekvőbb lehetőség az üzenet küldése fax, illetve elektronikus levél érkezése esetén. A fax fejlécét, a levélnek pedig a feladóját és a tárgyát lehet elküldeni szöveges formában a telefonkészülékre. Az úgynevezett "harmadik fél" által kínált szolgálta-tások, vagyis például a telebanking, az időjárás-jelentés, a közlekedési hí-rek továbbítása mind olyan szolgáltatási lehetőség, amelyre valós igény mutatkozhat. Az információszolgáltatás körébe tartozhat még a politikai és tőzsdehírek továbbítása. A személyesen kialakított vagy a vállalati fel-használók számára létesített egyedi szolgáltatások közül a belső levelező-rendszer üzeneteinek elküldését, a hálózati menedzsmenttel kapcsolatos információk közlését kell kiemelnünk. A fenti alkalmazások legnagyobb előnye, hogy interaktív módon lehet ke-zelni azokat, vagyis igény szerint kérhetünk információkat akár az Inter-netről, akár egyéb vállalati adatbázisból. Az információigény jelzése tör-ténhet a mobiltelefonról elküldött SMS üzenet segítségével, de akár köz-vetlenül az Interneten keresztül is megnevezhetjük azon információkat, amelyekre kíváncsiak vagyunk.
Érdekes alkalmazási lehetőség az egyéni adatok cseréje. Az Interneten ke-resztül kommunikálhatunk a mobiltelefonunkkal, ugyanis a hálózatra kül-dött adatok egy SMS központon keresztül rövid szöveges üzenetben ér-keznek meg a készülékhez. Ott a továbbiakban vagy adatként hasznosít-hatóak, vagy pedig utasításként értelmezi a készülék. Az egyik leghaszno-sabb funkció lehet a telefonregiszter feltöltése a számítógépen tárolt ada-tokkal.
A korszerűbb telefonkészülékek - mint például a Nokia 8110i - képesek arra is, hogy intelligens módon, dinamikus menüpontok alkalmazásával kezeljék az egyszerű SMS formájában eljuttatott üzeneteket. Egyik alkal-mazási lehetőség lehet a belső vállalati kommunikáció támogatása. Ha egy levelezőrendszeren üzenetet küldünk például tárgyalási időpont egyezteté-se végett, az üzenet távollétünk esetén a mobiltelefon képernyőjén fog megjelenni. Ha egyszerű SMS-ről van szó, akkor csak a szöveget olvas-hatjuk el, azonban a Smart Messaging segítségével akár válaszolhatunk is a találkozókérésre. Adhatunk visszautasító választ, elfogadhatjuk, vagy éppen ajánlhatunk másik időpontot.
Nem csak az üzleti szféra, hanem akár a magáncélú felhasználók is nagy hasznát vehetik a digitális telefonkönyv segítségének. Intelligens menük segítségével telefonon keresztül is lekérdezhetjük egy-egy előfizető ada-tait - ehhez nem szükséges felhívni az ügyfélszolgálatot.
Kapcsolódó cikkek
- 1 millió bázisállomás az Ericssontól
- Nyilvános meghallgatás a 2008-ban lejáró GSM-koncessziók miatt
- A Nokia-elnök szerint nagy lehetőségek vannak még a mobilpiacon
- SIM kártyák laptopokba
- A 450 MHz-es GSM technológiába fektet be az Ericsson és a Nokia
- A Nokia bővítheti a német O2 szolgáltató GSM hálózatát
- Felgyorsuló 3G/W-CDMA világ
- Amerikában is dinamikusan terjed a GSM technológia
- 4. generációs mobilhálózatot tervez a Nokia Kuvaitban
- Nokia-Pannon GSM hálózatfejlesztési és –bővítési szerződés
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.