35 éves jubileumát ünnepli a G-Shock óra
1983-ban mutatták be a Casio strapabíró modellszériáját, a G-Shockot, melyből azóta több mint 100 millió darabot értékesítettek. „A víz-, ütés-, sárálló órákat magában foglaló kollekció idén ünnepli 35. éves évfordulóját. A G-Shock népszerűsége idehaza is töretlen, Magyarországon a középkategóriás modellek mellett egyre többen keresik a drágább, nagyobb tudású karórákat is” – hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
Az első G-Shock egy DW-5000C típusú modell volt, melynek tokját strapabíró poliuretán műanyagházba foglalták. A G-Shock széria ősének nevezhető karóra is rendelkezett már a jellegzetes, immáron egyedi azonosítónak és a G-Shock DNS-ének tekinthető műanyag kerettel, melyet azzal a céllal fejlesztettek ki, hogy megvédjék az óra számlapját a sérülésektől. A japán cég nem sokat késlekedett a fejlesztéssel: egy évvel később piacra dobta azt a változatot, mely már az extrém hideget is elviselte. A WW-5300C-as típus akár -30 fokos zimankóban is megbízható teljesítményt nyújtott.
Sár- és porálló órák
1992-ben fontos fejlesztés jelent meg a G-Shock karóráknál. A Casio bevezette a szenzor-technológiát, mellyel olyan adatokat tudtak megjeleníteni, mint például az aktuális külső hőmérséklet, a légnyomás, vízmélység, vagy akár a tengerszint feletti magasság mértéke. Néhány évvel később újabb fontos fejlesztési állomáshoz érkezett a G-Shock: a Casio bevezette a sárral és a porral szemben ellenálló karórákat.
„A ’90-es évek második felében a Casio tovább folytatta a G-Shock órák ütés és rázkódásállóságának fejlesztését. 1996-ban a japán óragyártó bemutatta azt a megvastagított poliuretán óragyűrűt, mely mai napig meghatározza egyes G-Shock modellek megjelenését” – hangsúlyozta a Casio termékmenedzsere. Néhány évvel később pedig olyan műanyagból készült tokot fejlesztett ki, mely minden irányú védelmet biztosított az óra kulcsfontosságú részei számára. 2002-ben pedig megjelent a forradalmian új, fényenergián alapuló töltési rendszer (Tough Solar), melyet a mérnökök a rádiójel-vezérelt (Wawe Ceptor) működéssel kombináltak. Ennek köszönhetően egyes G-Shock modellek minden nap rádióhullámon érkező jelek alapján pontosítják magukat.
3 dimenziós számlapok
2010-ben a Casio a dizájn terén is nagy lépest tett előre. A japán cég bevezette a 3D hatású számlapokat, tovább fokozva ezzel a felhasználói élményt. Ugyanebben az évben megjelent a szénszálas erősítésű, nagy szilárdságú tok, melynek feladata, hogy védje a kulcsfontosságú részeket az extrém rázkódásoktól és ütésektől. Öt évvel később pedig megérkezett a 64-es titánból öntött óratok, melynek ismertető jegyei közé tartozik a nagy ellenállóképesség a külső behatásokkal és a korrózióval szemben.
A Casionál a tavalyi év sem telt el eseménytelenül. 2017-ben megjelent az integrált hibrid rádiójel-vezérelt és GPS-technológiára, a fejlett fényenergiás vezérlésre és a Bluetooth kapcsolatra épülő időkijelzés. Az ezt használó órák a GPS-helymeghatározásnak köszönhetően mindig az adott időzónának megfelelően jelzik ki az aktuális időt. „A megfelelő prémium minőség érdekében a Casio rendszeresen próbára teszi a G-Shock modellek tűrőképességét. A teszteljárások között található a víznyomás-, a vibrációs- és az antisztatikus ellenállás vizsgálata, de a japán mérnökök rendszeresen alkalmazzák a klasszikusnak mondható kalapács ütés tesztet is” – emelte ki Nagy Sándor.
Magyar vásárlók kedvencei
A magyar piacon is több, mint 25 éve vásárolhatók meg a G-Shock kollekció darabjai. Magyarországon a legnépszerűbb modellek között van a GA-100-1A2ER-es típus, mely a legsikeresebb alapmodellnek számít. Az analóg-digitális, több kis számlappal tarkított karóra nagyon jó érzékkel kombinálja az indigó kék színt az éjfeketével. Népszerű viseletnek tekinthető még a GBA-800-9AER „G-Squad” is, mely a klasszikus street -wear órákat kedvelő közönséget szólítja meg. Az óra a Bluetooth-kapcsolat révén okostelefonokhoz is csatlakoztatható, applikációja rengeteg hasznos, sportolással és edzéssel kapcsolatos információt jelenít meg.
Ugyancsak nagy népszerűségnek örvend a GG-1000-1A5ER-es Mudmaster, mely por- és sárálló tokkal, valamint homokszínű szíjjal készül. Ennek a típusnak a fejlettebb változatát, a GWG-1000-1A3ER-es Mudmaster-t is sokan keresik, mely tripla szenzorának köszönhetően hőmérséklet-, iránytű és légnyomásmérő funkcióval rendelkezik. A gyűjtők kedvencei között pedig egyértelműen az 1983-as ősmodellt idéző, GW-M5610-1ER-es található, melyet Tough Solar és Wave Ceptor, vagyis napelemes és rádió-vezérelt technológiával láttak el. Az árak nagyon széles skálán mozognak: az alapmodell (GA-100-1A2ER) ajánlott fogyasztói ára 32.490 Ft, a nagyobb tudású GWG-1000-1A3ER Mudmaster már 225 990 forintba is kerülhet. A keresletről elmondható, hogy a felhasználók a legjobb ár-érték arányú termékeket keresik, árfekvéstől függetlenül.
100 milliomodik darab
Augusztus 31-én, egy különleges ünnepség keretében adták át tulajdonosának a százmilliomodik G-Shockot, a Casio Jamagata prefektúrában található székhelyén. A különleges modell egy MRG-G1000B-1A4 típusú karóra volt, melynek hátlapjába belevésték a jeles jubileumra utaló számsorozatot. A Casio G-Shock iránti kereslet növekedését jól mutatja, hogy bemutatását követően 14 évvel később, 1997-ban készült el a tízmilliomodik darab, de 13 év múlva, 2010-ben már túl volt a Casio az ötvenmilliomodik G-Shockon.
Kapcsolódó cikkek
- Új Baby-G és G-Shock „S-size” órák közül választhatnak a hölgyek
- A Casio a Scuderia Toro Rosso rajongói előtt tiszteleg
- Híres filmes órák a mozgókép fővárosából
- Már kapható a G-Shock Exclusive, a hazai Casio-kínálat csúcsa
- Egyedi kollekcióval ünnepli Forma-1-es jelenlétét a Casio Edifice
- Egy karóra nemcsak romantikus, hanem személyes ajándék is lehet
- 1983-ban mutatkozott be az első strapabíró Casio G-Shock
- A Casio új modelljét a Forma-1-es futamok ihlették
- A Casio bemutatja az új, kibővített G-STEEL kollekciót
- Új bluetooth-os órákat dobott piacra a Casio
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja
VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást.