Sun: Linux stratégia, Oracle-lel közös infrastruktúra csomag
A Sun Microsystems Linux-stratégiája a kis- és középvállalatok általános IT infrastruktúráira, illetve a nagyvállalatok peremhálózati, dedikált feladatait ellátó megoldásokra épül. Ezeken a területeken a sorozatosan biztonsági problémákkal küszködő - és azokra eddig érdemi megoldást nem produkáló - Windows környezetekkel szemben biztos alternatívát jelent a nyílt forráskódú, stabil működést biztosító Linux. A Linux szerverek piaca Magyarországon a teljes szerverpiachoz viszonyítva a 2002-es 5%-ról a Sun becslése szerint 2003 végére akár 8%-ra is nőhet, amely 1,5 milliárd forintot meghaladó piacot jelent. Az IDC a Linux alapú szerverek piacát 2003-ban 621 millió dollárra becsüli, amely forgalom 2007-ig megháromszorozódik.
A Sun Microsystems egyik legújabb megoldása a közelmúltban bemutatott, a Solaris mellett Linuxon is elérhető Java System szoftverrendszer, amely jelenleg a legkedvezőbb árú és legösszetettebb termék minden szinten (szoftverarchitektúra, rendszerszintű funkciók, telepítés, felügyelet), valamint maximális integrációt nyújt. A Java Enterprise System és a Java Desktop System az első termékek a teljes körű megoldást biztosító, olcsó, de igen megbízható szoftverrendszerek sorában.
A Java Enterprise System leegyszerűsíti a vállalati infrastruktúra szoftvereket. A Sun valamennyi hálózati szolgáltatása, a portálszolgáltatások, az azonnali üzenetküldés, az e-mailezés, a Liberty előírásainak megfelelő hálózati személyazonosítás, a címtár és egyebek most egyetlen, összehangoltan működő szoftverrendszerben hozzáférhetők, amelyet szabályos, negyedéves időközökben frissít a Sun. Mindez 100 dollárba kerül évenként és alkalmazottanként, a cég alkalmazottainak számát véve alapul.
A Java Desktop System a Sun új, kedvező árú asztali környezete, az egyesült államokbeli nemzetvédelmi hivatalban használt kategóriának megfelelő Java Card technológiát is támogatva rendkívül stabil és biztonságos alternatívát nyújt a világszerte óriási károkat okozó összes, így a közelmúltban komoly károkat okozó MSBlast nevű internetes vírusra is.
A harmadik bejelentés: az Oracle és a Sun a magyarországi felhasználók számára december 31-ig egy valóban alacsony költségű megoldást kínál: a Sun Fire V60X Linux szerverből, az Oracle adatbázis-kezelőből és Oracle alkalmazásszerverből álló konfiguráció legegyszerűbb változata már egymillió forintot alig meghaladó áron érhető el, amely egy egyprocesszoros gépet jelent maximum 10 felhasználó számára. A kis- és középvállatok számára is elérhető megoldás jó hibatűrő képességű, nem fenyegetik a Windows-os vírusok, és egyaránt használható megfelelő vállalatirányítási rendszer futtatására, webszerverként, portálként vagy tűzfalként. Ezen kívül több hasonlóan kedvező konfiguráció is elérhető, egészen a kétprocesszoros gépig és korlátlan felhasználószámig. A csomagok az Oracle és a Sun közös disztribúciós partnerén, a DNS-en keresztül érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- JavaFX Script: egyszerűbb Java programozás
- Oracle: új felügyeleti eszköz Linuxhoz
- Kritikus Java Runtime Environment javítás a Suntól
- A Sun nyílt forráskódúvá teszi a Java technológiát
- Oracle: professzionális vállalati szintű támogatás Linuxhoz
- 2007-re nyílt forráskódú Java, részletek már idén
- Megveheti a Novell-t az Oracle
- Sun SPOT: a repülőgépmodelltől a robotkutyán át az automatizált otthonig
- Toplink: akár tízszeres sebességnövekedés nagymennyiségű adatlekérdezéseknél
- A Sun Java megoldását választotta az American Express
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.