MTE-kerekasztal az internetes látogatottságmérésről

forrás Prim Online, 2004. január 30. 18:41
A megfelelő adatok már rendelkezésre állnak, ez azonban önmagában nem elég. A jövőben az online médiumok, a médiaügynökségek és a kutató cégek összefogására, a hirdetők felé irányuló egységes kommunikáció erősítésére van szükség ahhoz, hogy tovább növekedjék az internet reklámpiaci részesedése" - hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete által rendezett tegnapi kerekasztal-beszélgetésen.

"Az internetes médiumok látogatottságát mérő rendszer szinte tökéletes mennyiségi mutatókat produkál: digitális technológia rögzíti a látogatások és a letöltött oldalak számát." - fogalmazott vitaindítójában a beszélgetést vezető Krecz Tibor médiaszakértő. A szakember szerint azonban a reklámpiac egyelőre még nem kellő mértékben jutalmazza az adatszolgáltatás minőségét, aminek fő oka, hogy az ügynökségeknek a mennyiségi mutatók mellett a ma elérhetőnél gyakrabban frissített minőségi adatokra lenne szüksége. Ezek a szocio-demográfiai adatok segítenek a látogatók vásárlóértékének pontosításában, a célcsoportra történő tervezésben.

A résztvevők - köztük a mérésekkel foglalkozó cégek, tartalomszolgáltatók és médiavásárlók képviselői - egyetértettek abban, hogy a piacon ma jelenlévő, egymásnak sokszor ellentmondó adatokat közlő mindkét mérés megfelelő színvonalú és módszertanilag hibátlan. Az ellentmondásokat az okozza, hogy a két eszköz nem ugyanazt méri, ezért nehéz az eredmények összehasonlítása. A felszólalók többsége ugyanakkor problémásnak ítélte azt a tendenciát, hogy egyes tartalomszolgáltatók a magasabb összlátogatottsági adatok elérése érdekében független oldalakat közösen auditáltatnak. Ennek megszüntetése szakmai konszenzussal, az önszabályozás kiterjesztésével volna megoldható, és tisztább reklámpiaci helyzetet teremthetne.

Több hozzászóló felhívta azonban a figyelmet arra, hogy a piac kiépülése időigényes folyamat: az internet fokozatosan egyre fontosabbá válik a hirdetők számára, hiszen a magas státuszú fogyasztók elérésére nagyon alkalmas médium. Mindezt már adatok is alátámasztják: a 2003-as évet a vezető hazai tartalomszolgáltatók többsége pénzügyileg sikeres évnek tekinti, az internet reklámtortából való részesedése az elmúlt években folyamatosan dinamikusan növekszik.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36