Basel II: kockázatkezelés SAS-sal
Az SAS továbbra is sikeresen működik a nemzetközi kockázatkezelés piacán, amit jól mutat ügyfélkörének dinamikus növekedése. A múlt évben a SAS technológiát és erőforrásokat vásárolt az IPRisk Analytics és a RiskAdvisory cégtől, hogy bővítse kínálatát a pénzügyi elemzés és a működési kockázatok kezelése terén. Az új területek egy eddig is impozáns alapra épülnek rá: a vállalat több mint 27 éves tapasztalattal rendelkezik, és több mint 2000 pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó ügyfele van.
A Forrester Research egy közelmúltban megjelent tanulmánya szerint igény van olyan kockázatkezelési programokra, amelyek a Basel II előírásainak kielégítésén túl lefedik az adatkezelés összes területét, továbbá az elemzési és kimutatási követelményeket is. A Forrester Research tanulmánya szerint "az SAS kínálja a Basel II puszta kielégítésén túlmutató legátfogóbb megoldást. A jelenleg kapható más termékek a Basel II előírások kielégítésére összpontosítanak, és nem teszik áttekinthetőbbé a kockázatokat." (Forrás: Forrester Research, Inc.: "Turning Chaotic Apps Into An Opportunity" - Kaotikus alkalmazások helyett piaci lehetőségek: a Forrester 2003 májusi összefoglaló tanulmánya a Basel II hatásairól).
A Datamonitor szerint a bankok mintegy 2 milliárd dollárt fognak költeni a Basel II követelmények kielégítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Távolsági pénzátutalás mobiltelefonon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.