IDC Storage Roadshow - a legfrissebb tárolási trendek régiónkban
"A back-office konszolidációtól az online banking-en és e-commerce-en át a CRM-ig minden megoldás hatalmas mennyiségű adatnövekedést jelent, amit a legtöbb vállalkozás nehezen kezel", mondja Darian Bird, senior IDC elemző. "Bár a szervezetek megpróbálnak megoldásokat keresni arra, hogy maximálisan kihasználják meglévő erőforrásaikat, azonban az adattárolási megoldásokba való beruházások így is elkerülhetetlenek." 2003-ban a lemezes adattároló rendszerekre való költés közel 18%-ot ugrott Közép- és Kelet-Európában, a vásárolt terabyte kapacitás pedig több mint 27%-kal nőtt az IDC becslése szerint. 2007-ig az adattárolási kiadások éves szinten átlagosan több mint 15%-kal fognak növekedni, míg a lemezes tárolók kapacitása több mint 26%-kal fog nőni. "Ezek a számok mind azt sugallják, hogy ez a jelentős fellendülés nem fog alábbhagyni a következő években sem." - véli Darian Bird.
Szinkronban a regionális trendekkel, a magyarországi adattárolási piac is dinamikusan bővül. A hazai cégeknél és intézményeknél évről évre jelentősen növekszik az elektronikus adatmennyiség, amely az IT-vezetők figyelmét egyre inkább a konszolidált adattárolási megoldások felé fordítja. Érdekes tendencia a hazai kis- és középvállalati szegmens egyre növekvő igénye is a központosított tárolási rendszerek iránt. E növekvő felhasználói igények kielégítéséért és a piac minél nagyobb szeletének megszerzéséért intenzív verseny bontakozott ki az utóbbi időszakban a három vezető gyártó (HP, IBM, EMC) között, akikhez olyan versenytársak igyekeznek felzárkózni, mint a Dell és a Sun.
Többek között a fenti okokból is folytatja az IDC az adattárolási roadshow hagyományát a régióban. Minden állomás szeretettel várja az IT-igazgatókat, IT-menedzsereket, és adattárolási szakembereket mind az informatikai szektorból mind pedig a végfelhasználók köréből.
A konferenciasorozat a legújabb technológiákkal, és tárolási stratégiákkal foglalkozik, ezzel is igyekezvén megfelelni a közép- és kelet-európai végfelhasználó szervezetek igényeinek.
A témák között szerepel:
a tároló-konszolidáció és a megnövelt adattárolási hatékonyság,
a szigorú jogszabályi előírások és ezek hatása a vállalatok/intézmények tárolási stratégiájára,
az IP-hálózatok növekvő szerepe értéknövelt és költséghatékony adattárolási megoldások kialakításában,
a szűk költségvetéssel vagy korlátozott IT eszközökkel rendelkező kis- és középvállalatok hogyan előzhetik meg az adatvesztést,
az adat-életciklus menedzsment.
Az DC Storage Roadshow CEMA 2004 című regionális konferenciasorozat budapesti állomására 2004. április 8-án kerül sor a Hilton Budapest WestEnd hotelben. A konferencia előadói: IBM, HP, Dell, EMC, CNT és néhány esettanulmány (DÉMÁSZ Rt, Széchenyi Egyetem, MÁV). Szponzoraink: IBM, HP, Dell, EMC, CNT, Imation, Microsoft, McData, Intercomputer, Számítástechnika és origo.hu. A résztvevőknek lehetőségük van személyes találkozókra is a konferencia előadóival.
Áprilistól decemberig a konferencia állomásai:
Budapest április 8
Zágráb április 15
Varsó április 27
Prága április 29
Moszkva október 14
Dubai december 6 vagy 13 (Ramadantól függően)
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta lézerrel 100-szor gyorsabbak lehetnek a merevlemezek
- Szupergyors lézeres merevlemezek
- Már három gyártó szállít 1TB-os merevlemezeket
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- 8 GB-os USB-drive a Verbatimtól
- Egyre növekvő kihívásokkal állnak szemben az adatközpontok
- A Samsung 1TB-os merevlemezes meghajtókat szállít
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Függőleges felépítésű Seagate merevlemezek
- 1 terabájtos Philips külső winchester
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.