Az elektronikus piactéren 100 milliárd feletti forgalom
Az Axelero Internet Rt-hez tartozó Axelero
Marketline üzletág az elmúlt évben 23 milliárd forint forgalmat ért el, amit az
idén 40-50 milliárd forintra szeretnének növelni. Az elmúlt 3 évben ezer
elektronikus piactéri aukciót bonyolító üzletág piaci részesedése becslésük
szerint 40-50 százalékos. Az üzletágvezető elmondta, hogy Magyarországon egy
aukció során a szolgáltató - adott esetben az Axelero Marketline - 150-200 ezer
forintot keres. Az elektronikus piactér lényege, hogy a vevő interneten keresztül
kér ajánlatokat a licitálásra meghívott szállítóktól az adott termék vagy szolgáltatás
megvásárlására. A potenciális szállító cégek lefelé licitálva versenyeznek
egymással.
Tóth Levente szerint az elektronikus piactér jó
és hatékony lehetőség a költségek csökkentésére, itt valóban elérhető a legalacsonyabb
ár. Az Axelero Marketline ügyfelei a valós idejű licitálás során az árverseny
révén több mint 14 százalékos megtakarítást értek el átlagosan, ami több mint 6
milliárd forintot tesz ki. A megtakarítást az Axelero Marketline az aukciós
nyitó és záróár különbsége alapján számolja ki.
Az üzletágvezető elmondta: az elektronikus
piacterükön tipikusan a nagy vállalatok a TOP 200 cégei vásárolnak, de
véleménye szerint már közepes méretűeknek is előnyös itt beszerezniük a
termékeket és szolgáltatásokat. Hozzátette: nincs szignifikáns összefüggés a vásárolt
termék mennyisége és a megtakarítás között. A Marketline aukciós terén például
már kötöttek egy-két milliós, illetve milliárd forint feletti üzletet is.
Kérdésekre válaszolva Tóth Levente elmondta,
hogy a magyar elektronikus piac 30-35 százalékát külföldi szolgáltatók által magyar
cégeknek lebonyolított aukciók teszik ki. Kifejtette, a Marketline mellett több
magyar cég is működik a piacon, amelyek a forgalom 25-30 százalékát bonyolítják
le. Az Axelero Marketline az elmúlt években regionálissá vált, szlovák és
osztrák cégeknek is nyújt szolgáltatást. A Marketline 2003-ban több mint 500
aukciót bonyolított le az idén pedig legalább 800-at tervez. A Marketline eddig
összesen 43,8 milliárd forint forgalmat bonyolított, amiből az idén negyedévi
aukciók több mint 10,5 milliárd forintot tesznek ki.
Kapcsolódó cikkek
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- A Yahoo bezárja online aukciós oldalát
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.