Az elektronikus piactéren 100 milliárd feletti forgalom

MTI Sajtóadatbank, 2004. április 7. 08:34
A magyarországi elektronikus piactereken az elmúlt évben 60-70 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, ami az idén eléri a 100 milliárd forintot az Axelero Marketline becslése szerint - mondta Tóth Levente üzletágvezető kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Az Axelero Internet Rt-hez tartozó Axelero Marketline üzletág az elmúlt évben 23 milliárd forint forgalmat ért el, amit az idén 40-50 milliárd forintra szeretnének növelni. Az elmúlt 3 évben ezer elektronikus piactéri aukciót bonyolító üzletág piaci részesedése becslésük szerint 40-50 százalékos. Az üzletágvezető elmondta, hogy Magyarországon egy aukció során a szolgáltató - adott esetben az Axelero Marketline - 150-200 ezer forintot keres. Az elektronikus piactér lényege, hogy a vevő interneten keresztül kér ajánlatokat a licitálásra meghívott szállítóktól az adott termék vagy szolgáltatás megvásárlására. A potenciális szállító cégek lefelé licitálva versenyeznek egymással.

Tóth Levente szerint az elektronikus piactér jó és hatékony lehetőség a költségek csökkentésére, itt valóban elérhető a legalacsonyabb ár. Az Axelero Marketline ügyfelei a valós idejű licitálás során az árverseny révén több mint 14 százalékos megtakarítást értek el átlagosan, ami több mint 6 milliárd forintot tesz ki. A megtakarítást az Axelero Marketline az aukciós nyitó és záróár különbsége alapján számolja ki.

Az üzletágvezető elmondta: az elektronikus piacterükön tipikusan a nagy vállalatok a TOP 200 cégei vásárolnak, de véleménye szerint már közepes méretűeknek is előnyös itt beszerezniük a termékeket és szolgáltatásokat. Hozzátette: nincs szignifikáns összefüggés a vásárolt termék mennyisége és a megtakarítás között. A Marketline aukciós terén például már kötöttek egy-két milliós, illetve milliárd forint feletti üzletet is.

Kérdésekre válaszolva Tóth Levente elmondta, hogy a magyar elektronikus piac 30-35 százalékát külföldi szolgáltatók által magyar cégeknek lebonyolított aukciók teszik ki. Kifejtette, a Marketline mellett több magyar cég is működik a piacon, amelyek a forgalom 25-30 százalékát bonyolítják le. Az Axelero Marketline az elmúlt években regionálissá vált, szlovák és osztrák cégeknek is nyújt szolgáltatást. A Marketline 2003-ban több mint 500 aukciót bonyolított le az idén pedig legalább 800-at tervez. A Marketline eddig összesen 43,8 milliárd forint forgalmat bonyolított, amiből az idén negyedévi aukciók több mint 10,5 milliárd forintot tesznek ki.

Kulcsszavak: Axelero aukció e-commerce

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51