Synergon a Networkshop 2004-en
A Synergon előadásai a konferencián
Montvai Tamás, a Synergon divízió igazgatója Többet - kevesebbért, avagy az IP Kommunikáció alkalmazása az intézményi hálózatokban címmel beszélt a NIIF hálózaton megvalósított Voice over IP kommunikáció tapasztalatairól a plenáris előadások között.
Az előadás során betekintést nyerhettek a hallgatók a végponttól-végpontig terjedő, tisztán IP hálózaton megvalósított telefonszolgáltatás működésébe. A Synergon szakembere alkalmazási példákon keresztül mutatta be a hálózat funkcionális elemeit, valamint az érintett protokollokat, a szükséges hardver- és szoftverrészegységeket. Az előadás második részében egy hívásvezérlő-alkalmazást ismerhettek meg a hallgatók, mely a klasszikus szolgáltatói telefonközpont funkcionalitást emeli át az IP telefon környezetbe. Az előadáshoz kapcsolódó technikai demonstráció a Synergon standján, a konferencia teljes időtartama alatt megtekinthető volt.
A szervezeti folyamatok igen összetetté váltak, s ezek integrált informatikai támogatást igényelnének. A mai általános gyakorlat szerint azonban a különböző munkatársak, különböző rendszerekből különböző információkat látnak egy adott ügyről, s a megfelelő intézkedéshez az ezektől a kollégáktól kapott információrészeket valakinek "össze kell rakni". Az is gyakori, hogy egy dolgozó egymaga kénytelen megtanulni a sokféle rendszer kezelését, s közöttük kapcsolgatva maga "vadássza össze" a szükséges adatokat. Mindezen túl, a napi munkavégzéshez szükséges sok apró, de nélkülözhetetlen információ megosztása és elérése sincs megfelelően támogatva a legtöbb informatikai rendszerben. Ez az állapot meglehetősen nehézkes, s az embereket szükségtelenül terhelő munkafolyamatokat eredményeznek, sok idő, energia megy el felesleges tevékenységekre. A szervezeti portál az ilyen indokolatlan költségek eltüntetésének, a csoportmunka hatékony támogatásának modern eszköze.
A szervezetek működésük folyamán jelentős mennyiségű információt termelnek, illetve fogadnak be más helyekről. Ez az információtömeg a legkülönfélébb módon tárolódik: papíron, számítástechnikai adathordozón, magnószalagon stb., s ezeken belül is számtalan formátumban. Minden bizonnyal többféle nyilvántartási rendszer is létezik vagy létezett ezek kezelésére. Az ezekben való eligazodás, maguknak, az adathordozóknak a kezelése, a különféle keresési igények kiszolgálása gyakran nehéz feladat. A korszerű módszereket ötvöző digitális archívumok nagyobbrészt megoldják ezeket a problémákat, s az információtömeget jól hasznosítható adatvagyonná alakítják. Tehát nem csak egyszerűen egy új rendszerező, tároló eszközt jelentenek, hanem sokszor egy új bevételi forrás valós alapjaként érdemes tekinteni rájuk.
A Synergon évek óta részt vesz a NIIF hálózatának építésében
A Synergon telepítette nagy teljesítményű kapcsológépeit a NIIF nagy sebességű hálózatához, melynek eredményeként a NIIF-Program Európa fajlagosan egyik legnagyobb és legszínvonalasabb hálózatát működteti és használhatja. A hálózat kiépítésének és működtetésének költségeit állami költségvetésből finanszírozzák, a csatlakozást pályázati úton nyerhetik el az egyes intézmények.
Közel egy évtizede a magyarországi egyetemek-főiskolák oktatói és kutatói, valamint a könyvtárak közötti kommunikáció fejlesztése érdekében indították el a nemzeti infrastrukturális programot. A hálózati infrastruktúra eleinte egy elektronikus levelező rendszert jelentett, mely az Internet térhódítása révén fejlődött internetes hálózattá. Az elmúlt négy évben és a mostani fejlesztéssel hazánk nemcsak Európa, de az USA hasonló hálózatával azonos szolgáltatást biztosít felhasználóinak.
IP alapú telefonos kommunikáció a NIIFI és a Synergon között a nyilvános internethálózaton
A NIIF a Voice over IP (VoIP) technológiával 2 éve foglalkozik, melyet szintén a Synergon szakmai közreműködésével sikerült megvalósítani. A NIIF hálózatába csatlakozott intézmények számára a szolgáltatás 2003 márciusa óta elérhető a bekapcsolt intézmények egymás közötti telefonbeszélgetéseire, július eleje óta vehetik igénybe garantált minőséggel, kijáratokkal a hagyományos telefonszolgáltatók felé. Az internet alapú beszédátvitel a hagyományossal teljesen egyenértékű telefonkapcsolatot valósít meg a nyilvános Internet hálózaton keresztül.
2004 eleje óta a NIIFI és a Synergon az egymás közötti telefonforgalmat a nyilvános internethálózaton keresztül bonyolítják, mellyel a felek aktív szerepet kívánnak játszani a VoIP technológia elterjesztésében és az információtechnológia nyújtotta társadalmi, gazdasági előnyök kiaknázása érdekében. Az NIIF és a Synergon nyitottak további intézményekkel való közvetlen VoIP kapcsolat kiépítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Két VoIP-újdonság a D-Linktől
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- USB telefonok egyéves korlátlan telefonálási lehetőséggel
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- A Synergon tőkét emel a cseh leányvállalatában
- Freecall: egy alternatíva az ingyenes telefonálásra!
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.