50 új termék a Flextronics kutató-fejlesztő központjából

MTI Sajtóadatbank, 2004. április 13. 10:01
Közel 50 új terméket fejlesztett ki eddig a Flextronics International(FI) 3 évvel ezelőtt Zalaegerszegen létrehozott, ma már 30 mérnökkel működő technológiai kutató-fejlesztő központja.

Jurasits János fejlesztési igazgató az MTI-nek elmondta: annak idején 120 millió forinttal járult hozzá a gazdasági minisztérium a kutatóbázis megteremtéséhez. A zömmel fiatal mérnökgárda jóvoltából fokozatosan nőtt és jelenleg meghaladja a 30 százalékot a hozzáadott érték aránya a termékekben. A folyton változó piaci igények és éles versenyhelyzet közepette a világ 10-12 nagycégének szállít a társaság mobiltelefonokat, tv- és háztartási eszköz alaplapokat, illetve számítógép, nyomtató és telekommunikációs részegységeket, ami "állandó innovációs kihívást jelent."

Az új, hatékony gyártástechnológiai eljárások kidolgozása és a partnerek meglévő termékeinek helyi ötletekkel párosuló adaptációja mellett a zalaegerszegi mérnökcsapat közel 50 új részegységet, alkatrészt fejlesztett ki, a háztartási digitális mérleg elektronikájától a vezérlő-programozó rendszerekig. A vevőik igényei alapján jelenleg 10 fejlesztési projekten dolgoznak - közölte az FI vezető szakembere.

Jurasits János hangsúlyozta: nemcsak a gyártmányokra, hanem a környezetmegóvó kutatásokra is fokozott figyelmet fordítanak. Ennek során nemrég bevezették, 2006-tól pedig a gyártási folyamat egészére kiterjesztik az ólommentes forrasztást. Megkezdődött az elektronikai hulladékok, az elhasznált termékek fogadását-feldolgozását biztosító eljárások kimunkálása is; a szükséges technológiai átalakítás 2 éven belül megtörténik.

A Flextronics két zalaegerszegi üzeme immár 7.000 embert foglalkoztat és mind a műszaki irányításban, mind a kutatás területén újabb szakemberekre lesz szükség - mondta a legnagyobb zalai munkaadó fejlesztési igazgatója.

Kulcsszavak: k+f Flextronics

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51