Az e-Europa sikere a befektetéseken múlik

MTI Sajtóadatbank, 2004. június 10. 09:10
Az elektronikus Európa, az e-Europa, ezen belül az információs társadalom kialakításának sikere alapvetően a távközlési piacokba történő befektetéseken múlik - fejtette ki Bárányné Sülle Gabriella, a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. igazgatója szerdán Budapesten egy konferencián.
A Hírközlés 2004 című, az IBC Hungary és a Világgazdaság által rendezett konferencián az igazgató kifejtette, hogy a befektetéseket alapvetően befolyásolja a távközlési piac reformja, e terület liberalizációja. Példaként elmondta, hogy amikor az európai uniós piacokon a 90-es évek végén végrehajtották a távközlés nagy reformját, akkor nemcsak a piac nőtt gyorsan, hanem egy-két év alatt megduplázódott a hálózati szolgáltatók száma, s például a nemzetközi szegmensben két év alatt 40 százalékkal csökkentek a távközlési árak.

Bárányné Sülle Gabriella elmondta, hogy a távközlési piacon a növekedést a szabályozás mellett hosszú távon a műszaki fejlesztés teszi lehetővé: így például az, hogy minél nagyobb sebességű legyen az adatátvitel.

Az igazgató a távközlés egyik szegmenséről, az internetről elmondta, hogy az elektronikus kereskedelem akkor tud fejlődni, ha megvalósulnak azok a reformok, amelyek lehetővé teszik a hitelesebb és biztonságosabb használatot, valamint kellően szabályozzák a szolgáltatói adatkezelést, illetve a magánélet védelmét. Hozzátette: a probléma jelentősségét mutatja, hogy ma már az elektronikus üzenetek kétharmada kéretlenül érkezik meg egy-egy címre, és ez lassan már-már befolyásolja az internetes üzletmenetet is.

Bárányné Sülle Gabriella úgy vélte, hogy az internet terjedését alapvetően generálják a társadalmi és kommunikációs igények. A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy az emberek minden esetben a mobilitást választják akkor, ha ezt megtehetik, azért, mert például a mobiltelefonok használata sokkal könnyebbé teszi a mindennapi életben a kapcsolattartást.

Az igazgató az előfizetők magatartásával kapcsolatban elmondta azt is, hogy a felhasználók nagyon költségérzékenyek. Ennek alátámasztására elmondta, hogy amikor Ausztriában 1999-ben reformot hajtottak végre a távközlési piacon, akkor a felhasználók minden esetben kihasználták költségcsökkentési lehetőségeiket. Így két év alatt összesen 3 millió eurót takarítottak meg. Kifejtette: az osztrákok ezt úgy élték meg, mintha egy nagyobb adóreformot valósítottak volna meg az országban.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36