Több tízezer előfizetőt szerzett a TELE2
A TELE2 hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az adott ország vezetékes cégeitől. A társaság nem épít ki és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét az ügyfelek megszerzésére fordítja. A TELE2-t választó ügyfeleknek meg kell tartaniuk addigi előfizetésüket, és az alternatív szolgáltató szolgáltatását egy előhívó szám tárcsázásával vehetik igénybe. A TELE2 Magyarországon belföldi távolsági, illetve a mobilhálózatba irányuló, valamint nemzetközi hívásokat bonyolít le.
Laczkó Tóth Gergely elmondta, hogy az ügyfeleik a legtöbben 18 és 22 óra között telefonálnak. A hívások 63 százaléka belföldi távolsági, 28 százaléka mobilirányú, míg 9 százaléka nemzetközi relációjú. A vezérigazgató elmondta, hogy míg áprilisban egy előfizetőjük egy hívás alkalmával átlagosan hat percet telefonált, addig júniusban már csak 3,8-at. Hozzátette: a magyar átlag 3 perc.
Laczkó Tóth Gergely elmondta, hogy havonta duplázódik a forgalmuk. Kifejtette: a vezetékes piacokon további lehetőségeik vannak, mivel előfizetőik egy perc telefonálásért 0,3-46 százalékkal kevesebbet fizetnek, mint versenytársaik ügyfelei szolgáltatótól, díjcsomagtól, illetve hívásiránytól, illetve a hívás időpontjától függően. A vezérigazgató a több esetben jelentősnek mondható megtakarításokkal kapcsolatban elmondta, hogy ezt azért tudják elérni, mert nincs hálózati beruházási költségük, s a megtakarításokat visszaadják az előfizetőknek kedvezményként.
A nyolcfős cég vezérigazgatója úgy vélte, hogy nem várható gyors árcsökkenés a magyar piacon. Példaként Lengyelországot említette, ahol két év kellett ahhoz, hogy a mobilhálózatba irányuló hívások 12 százalékkal, míg a belföldi hívások ára 17 százalékkal mérséklődjön. A nemzetközi hívások esetében gyorsabb volt az árcsökkenés, mivel itt a díjak a felére estek.
Laczkó Tóth Gergely ügyfelei fizetési fegyelméről még nem tudott nyilatkozni, mivel az első számlákat ezen a héten küldi ki a társaság. A vezérigazgató úgy vélte, hogy az előfizetési díjak szabályozása nélkül nem várható a lakossági telefondíjak jelentős csökkenése. Aláhúzta: Magyarországon a vezetékes telefonálás költségének már mintegy fele az előfizetési díj.
Laczkó Tóth Gergely a piaci helyzettel kapcsolatban elmondta: ha Magyarországon egy előfizető a TELE2-t választja, akkor a társaságnak több szolgáltató esetében kétszerannyi adminisztrációs díjat kell kifizetnie, mint az Európai Unióban. Hozzátette: az Európai Unióban egy előfizetővel kapcsolatban 5,67 eurót kell fizetni adminisztrációs díj címén az új szolgáltatónak a régi számára. Magyarországon azonban ez az összeg 77-181 százalékkal nagyobb, attól függően, hogy melyik szolgáltató ügyfele választja a TELE2-t.
Kapcsolódó cikkek
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Tele2: Közép- és Dél-Európa rosszul szerepelt
- A Tele2 megvette az E.ON távközlési leánycégét
- A Tele2 Csehországban a Radiokomunikace-é
- 2 forintos percdíjak a Tele2 kétéves születésnapja alkalmából
- A Magyar Telekom csoport kedvező árú telefonáltatást kínál Romániában
- 0 forintos percdíj a TELE2-től a nap 24 órájában
- A Tele2 tavalyi éve: 31,7 százalékkal csökkent a profit
- A Tele2 nagy orosz akvizíciója
- A T-Com és a T-Mobile első közös ajánlata: 0 forintos percdíj
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.