Synergon: A szisztematikus vállalatfejlesztés a sikeresség záloga
A csoportszintű értékesítés szolgáltatástartalma a félév során 39%-ra növekedett. A szolgáltatási tevékenységből származó árbevétel 45%-os erősödést mutatott csoportszinten. A nettó fedezet 7%-kal bővült 2241 millió forintra, a fedezetarány a 2003 első félévi szintjén áll. Az amortizáció nélküli eredmény, az Ebitda 351 millió forint lett, mely 33%-kal magasabb a bázisidőszaki értéknél. Az adózott nyereség 14 millió forint lett a vizsgált időszakban. A Synergon tevékenységi piacain minimális fellendülés látható és érzékelhető, melynek időbeli kiterjedése és további dinamikája bizonytalan.
A Synergon Rt. Magyarországon a félévben növekvő árbevételt (7239 millió forint) egy lassan fejlődő piacon ért el. A vállalat eredményességére további befolyással volt az új tagvállalat, a Synergon Atos Origin piacnövelő hatása. A társaság árbevételének szolgáltatástartalma 36%-ra növekedet, az előző év hasonló időszakában elért 29%-hoz képest. A Synergon az elmúlt félévben - megerősített kereskedelmi tevékenysége révén - bővítette meglévő piacait, szélesítette együttműködéseit ügyfeleivel és partnereivel, és a terveinek megfelelően hozta első féléves eredményeit. A Synergon kereskedelmi fókuszterületein belül a pénzintézeti szektorból származó árbevétel fejlődött leginkább, a többi terület az elvárt szinten teljesített.
A Fibex Kft. 2003-ban újrastrukturálta tevékenységét, ennek eredményeként 2004. első félévében jelentősen növelte árbevételét, illetve üzemi és adózott eredmény szinten is növekedést ért el. A szoros piaci verseny fennmaradása következtében a vállalkozás vezetése a portfolió és a partnerkapcsolatok bővítését folytatja.
Az Infinity, a Synergon csoport cseh tagvállalata a kedvezőtlen piaci folyamatok következtében nettó árbevételében minimális, 1%-os növekedést ért el 2004. január-június hónapjait összehasonlítva 2003 hasonló időszakával. Azonban a vizsgált időszakban a szolgáltatási tevékenységből származó árbevételét 27%-kal növelte, mely eredményeként növekvő, 49%-os szolgáltatásarányt ért el (2003. I. féléve: 39%).
A Span a Synergon csoport horvát tagja 2004 első hat hónapjában 3%-kal alacsonyabb árbevételt ért el. Árbevételének szolgáltatásaránya 54% lett ebben az időszakban, mely alapvetően meghaladja a korábbi átlagos féléves szintet, és a szolgáltatásból származó árbevétele is másfélszeresére növekedett. Mára a vállalat új projektjeinek túlnyomó többsége szolgáltatás vagy támogatási jellegű tevékenységre épül.
A Synergon csoport 2004-re stabil árbevételt és eredménymutatókat vár. A piaci stagnálás enyhe kimozdulására, minimális fellendülésre számít régiós működési piacain, de továbbra is érvényesül az erős verseny és az annak következtében megjelenő árpréshatás. Az EU-csatlakozás piacra gyakorolt beruházási hatásai egyelőre kiszámíthatatlanok. Az IT piacon a korábbiakhoz hasonlóan jellemző a konszolidáció, így a csoport továbbra is keresi az akvizíciós célcégeket, növelve befolyását a régióban. A csoport hatékony működésének javítása érdekében fokozza a tagvállalati integrációt és kihasználja az EU-csatlakozás nyújtotta lehetőségeket a tagvállalati együttműködésre vonatkozóan. Tagvállalati szinten pedig a költséghatékony működés fokozását hangsúlyozza.
A Synergon Informatika Rt., beleértve a konszolidálási körbe tartozó tagvállalatokat is, 2004 első félévében 9912 millió forint árbevételt ért el, ami forint alapon 12%-kal haladja meg a bázisidőszak árbevételét. A Synergon csoport értékesítésének szektorális bontásában a telekommunikációs szektor 14%-kal, a pénzügyi szektor 11%-kal, az ipar, közmű és közlekedés szektor 30%-kal, és az állami szektor 21%-kal képviseltették magukat az időszak során. Az egyéb, szektorba nem sorolt értékesítés 24%-ot tett ki. 2004 első hat hónapjában az értékesítés szolgáltatástartalma 39%-ra növekedett a 2003-as év hasonló időszakában elért 30%-hoz képest, mely konzekvensen növekvő tendenciát mutat. A szolgáltatási tevékenységből származó árbevétel jelentős mértékű, 45%-os erősödést mutatott csoportszinten. Az értékesítési költségek 13%-kal nőttek 2003 (6769 millió forint) és 2004 (7670 millió forint) első féléveinek összehasonlításában. Az értékesítési költségek az árbevétel 77%-át adják. A nettó fedezet a 2004. január 1. és június 30. közötti időszakban 2241 millió forint, míg 2003 hasonló időszakában 2088 millió forintot mutatott, ami 7%-os erősödést jelent. A 2004-es év beszámolási időszakában a cégcsoport árbevételében 23%-ot tett ki a fedezet.
A 2004. év első felében 47 millió forintra (54%-kal) csökkent a csoport üzemi szinten elért vesztesége a 2003-as év hasonló időszakában elért 101 millió forinthoz képest. Összesített hatások alapján az Ebitda 351 millió forint lett, mely 33%-kal magasabb a bázisidőszaki értéknél (265 millió forint). A pénzügyi műveletek nettó eredménye a 2004. év vizsgált időszakában 52 millió forint volt, mely 65%-kal magasabb jövedelmet generált az előző év hasonló időszakához képest.
2004 első hat hónapjában a cégcsoport 11 millió forint adózás előtti nyereséget ért el a 2003 hasonló időszaki 69 millió forint veszteséghez képest. Az adózott nyereség 14 millió forintra növekedett a vizsgált időszakban a 2003 ugyanezen időszakában elért mínusz 85 millió forint adózott eredményhez képest.
A további terveket elemezve, Czakó Ferenc, a vállalatcsoport elnöke kiemelte, hogy a Synergonon belül szisztematikus vállalatfejlesztés folyik. Az idei hazai célok egyike a nagyobb haszonkulcsú tanácsadási tevékenység erősítése, az ügyfél-üzlet alapú fejlesztés, a tudatos tudás-menedzsment erősítése, és elterjesztése, mert mint mondta:" három éven belül ez a hatékony vállalatok sikerességének a záloga".
A Synergon üzletágainak tevékenységére vonatkozó kérdésünkre Száray Lóránt azt válaszolta, hogy a tanácsadás erősítése mellett a hálózatos üzletágat a régióban is szándékoznak kiterjeszteni, a szoftverfejlesztés terén további komoly projektekre (pl. portálépítés) számítanak, a retail üzletág szintén sikerre esélyes a régióban is, míg a hardver-alapinfrastruktúra terén elsősorban ágazat szinten (pl. egészségügy) várnak pozitív változást. A Synergon továbbá figyel a szerinte várható alkalmazás-outsourcing projektekre, amelyek közül minél többen részt is szeretne majd venni.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Synergon tőkét emel a cseh leányvállalatában
- Új stratégiát hirdet a veszteséges Synergon
- Synergon: kisebb bevétel, nagyobb veszteség
- A Synergon beszállna a virtuális mobilszolgáltatásba
- Synergon-Cisco: újra rendszerintegrátori együttműködésben
- A Synergon nem fizet osztalékot
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
Ne hagyd veszni a tudásod: így frissítsd fel nyelvkészségeidet otthon
A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni
A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén.
Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok
Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.