A DÉMÁSZ kiterjeszti az ORCHI Digitális Iroda használatát
A dél-magyarországi regionális áramszolgáltatónál 2003 márciusa óta működik a számlaigazolás, és ennek pozitív tapasztalatai nyomán 2004-ben az informatikai és a kereskedelmi területen megkezdődött az általános iktatás és iratkezelés elektronikus alapokra helyezése is. „Már a tesztüzem első heteiben világossá váltak a rendszer előnyei. Nagyságrendekkel felgyorsult az információhoz jutás folyamata, mivel egyetlen adatbázisban és azonnal látható minden irat és feljegyzés.” - számolt be az első tapasztalatokról Bunford Zoltán, a DÉMÁSZ Rt. projektvezetője.
Az iratkezelés mellett a beruházás monitoring folyamatát is biztonságosabbá, gyorsabbá fogja tenni az ORCHI Digitális Iroda. A három megyében több telephellyel rendelkező, mind földrajzilag mind hatáskörök szerint erősen tagolt szervezetben mindeddig nehézkesebb volt a beruházások követése. A közelmúltban lezárt fejlesztés eredményeképpen a beruházások adatait egy adatbázisban tárolja a DÉMÁSZ Rt., amely minden döntéshozó számára hozzáférhető és közvetlen on-line kapcsolatban áll az SAP rendszerrel.
Külön érdekesség a fejlesztés azon része, amely az SAP és az ORCHI kiváló együttműködését biztosítja, és amelyet használnak a számlaigazolásnál, beruházás követésnél és az alkalmazottak SAP HR moduljából lekérdezett adatokhoz kapcsolt digitális fényképeknél.
Az SAP-val való együttműködés mellett az ORCHI a Lotus levelezőrendszerrel is teljes mértékben kompatibilis.
A DÉMÁSZ Rt. a közeljövőben további szervezeti egységekre kívánja kiterjeszteni az ORCHI általános iratkezelési és ügyintézési folyamatait. Jelenleg folyamatban van az ArchiFM ingatlan-nyilvántartó rendszerrel a kapcsolat kiépítése, valamint tervezett a bevezetés előtt álló SAP ISU rendszerhez történő illeszkedés kialakítása.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése
- IV. SZÁMADÓ Nap: A menedzsment támogatása információval és informatikával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.