IFS szoftver a brit fegyveres erők kötelékében
A svéd-magyar hadiipari együttműködés témakörében a Svéd Hadiipari Szövetség által megrendezett kétnapos szemináriumon az IFS Hungary ügyvezető igazgatója Weiszbart Zsolt így kommentálta a hírt:
"Az IFS Applications szervizmenedzsment és karbantartás moduljai a világon piacvezetőnek számítanak a légi- és hadiipari szegmensen belül, állapítja meg az iparág egyik vezető tanácsadó és elemző cége idén márciusban kiadott tanulmányában. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az IFS még 2003 márciusában elnyerte az egyébként 2005-től Magyarországon is hadrendbe álló svéd Gripen harci repülőgépek karbantartó és földi támogató rendszerének (MGSS) a kifejlesztését és üzemeltetését. Ezt követően idén nyáron a brit védelmi minisztérium is az IFS iparági tapasztalatára és szakértelmére tette le a voksot, amikor is a JAMES1 programjának rendszerintegrátori feladatait teljes egészében rá bízta. A speciális tudás és iparági szakértelem mindig is az IFS egyik erősségének számított, és ez különösen igaz a hadiiparban."
A JAMES1, mely program első fázisának célja a hadiipari eszközállomány összehangolt menedzselhetőségi képességeinek a javítása, segítséget nyújt a parancsnokok számára eszközeik állapotának és gyakorlati bevethetőségének pontos megítélésében. A brit védelmi minisztérium törekvéseinek megfelelően a JAMES1 program a különálló katonai egységek helyett, ahol minden eszközt folyamatosan bevetésre kész állapotban tartanak, a teljes eszközflotta összehangolt menedzsmentjét végzi majd.
A teljes körű flottamenedzsment (Whole Fleet Management - WFM) bevezetése csökkenti az eszközbeszerzések darabszámát, ami biztosítja a csatatéren az elvárt eredményeket. Miközben lesznek olyan eszközök, melyeket a mindennapi gyakorlatozások során használnak majd, bizonyos eszközöket egy úgynevezett kontrollált páratartalmú környezetben (Controlled Humidity Environment) tárolnak, hogy bárhol bevethetőek legyenek, ahol a brit fegyveres erőknek szükségük van rájuk. Mivel kevesebb jármű kerül beszerzésre, a karbantartási költségek is jelentősen csökkenek.
Az IFS Defence kifejlesztett egy speciális iparági komponenst, a flottát alkotó eszközök allokálására (Fleet Assigment), mely éppen az ilyen flottamenedzselési igényeket képes kiszolgálni. E széles iparági tapasztalat és szakértelem nagyban hozzájárult a brit védelmi minisztérium pozitív döntéséhez a kiválasztási folyamat során.
Kapcsolódó cikkek
- IFS-Tata Consultancy Services: szövetség az eszköz- és szolgáltatásmenedzsment területén
- Továbbra is eredményes az IFS stratégiája
- Microsoft Office-integráció az IFS Applications legújabb verzióihoz
- IFS World Conference: új fejlesztések, innovatív termékek
- Tulajdonrészt szerzett az IFS az L-SOFT-ban
- Húsvéttól élesben üzemel a Pápai Hús Rt. svéd vállalatirányítási szoftvere
- IFS Hungary: stagnáló piacon triplázott
- Regionális IFS vállalatirányítási konferencia Lengyelországban
- IFS Hungary: 40%-os árbevétel-növekedés
- Tovább erősít az IFS Közép-Kelet Európában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.