Az LG 2010-re 10 milliárd dolláros bevételt vár Indiából

forrás Prim Online, 2004. október 11. 17:23
Az LG Electronics a közelmúltban ismertette a társaság India 1,1 milliárd lakosát megcélzó növekedési stratégiáit, amelyek révén az indiai piac Kína után a világ második legnagyobb termelési bázisává válhat. A társaság várakozásai szerint 2010-re az Indiából származó bevételek meghaladják majd a 10 milliárd dollárt - ez a 2004-es érték tízszerese. Az LG Electronics október 6-án, a pune-i második gyáregység alapkő-letétele alkalmából sajtókonferencián tárta a nyilvánosság elé az indiai piaccal kapcsolatos elképzeléseit. A három indiai piacot érintő stratégia a következő:
a dél- és nyugat-indiai piacok birtokba vétele a Mumbaihoz - India második legnagyobb városához - közeli új pune-i gyáregység révén, amely kiegészíti a meglévő északi gyár tevékenységét;

egy új, GSM-telefonokat előállító gyártósor felszerelése az új pune-i gyárban, és ennek (a kínai Csingtao városában található gyár után) a második legnagyobb termelőhelyként történő kiaknázása; illetve

a jelenlegi indiai 750 fős kutatás-fejlesztési gárda 1500 főre történő kibővítése 2007-ig a kiemelkedő színvonalú termékek kifejlesztésére irányuló törekvés jegyében, és 2007-re az indiai gyártású termékek 30 százalékának exportálása Ázsiába, Közép-Keletre és Afrikába.


Az LG Electronics második indiai gyártelepe 211 ezer négyzetméter összterületű; a jelenlegi gyártósoron évente 600 ezer tévé és egymillió hűtőgép készül. A cég 2005-re légkondicionálókat, mosógépeket, monitorokat és elektromos sütőket előállító gyártósorokkal egészíti ki a termelést és egy GSM-telefonokat gyártó sort is beállít majd az új pune-i létesítménybe. Az új GSM-telefongyártó sor előreláthatóan évi kétmillió készüléket termelhet; ezt a kapacitást a cég 2010-re globális gyártóközponttá bővítéssel évi 10 millióra növelheti.

A három növekedési stratégiához kapcsolódóan 2007-ig az LG Electronics összesen 150 millió dollárt fordít az indiai létesítmények felállítására és a kutatás-fejlesztés fellendítésére. Ebből 53 millió dollárt költ a pune-i második gyárra, 43 milliót a GSM-gyártósor kialakítására és 54 milliót a kutatás-fejlesztési munkaerő biztosítására és egyéb célokra. E stratégiák révén az LG Electronics Kínát és Indiát kívánja felhasználni elsődleges gyártóhelyként világpiaci jelenlétének növelésére, de a koreai Changwongban és Gumiban működő gyárait is főbb gyártóhelyként használja majd, ezáltal növelve jelenlétét a háztartási eszközök piacán.

Az LG Electronics jelenleg televíziókat, hűtőszekrényeket, légkondicionálókat, mosógépeket és számítógépeket gyárt az India északi részén, Új-Delhi közelében található Noida városában. 1998 óta Bangalore-ban működik egy kutatás-fejlesztési központ is az informatikában rendkívül erős India kiváló kutatási és fejlesztési munkaerő-kínálatának kihasználása érdekében.

Ez év januárjától szeptemberig az LG Electronics csúcspozíciót vívott ki az indiai piacon. Részesedése százalékban a különféle területeken: televíziók: 23,5%, CDMA telefonkészülékek 55%, légkondicionálók 35%, hűtők 26%, mosógépek 30,8%, elektromos sütők 40,9% - a társaság ezáltal 1 milliárd dollárnyi forgalmat könyvelhet el. A vállalat az idei évre 1,3 milliárd dollárnyi forgalmat, és ezzel előretörést vár az indiai háztartási berendezések piacán.
Kulcsszavak: LG Electronics LG +céginfo

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

AOC U27B3CF: 4K USB-C megoldás a jelenkor irodai felhasználóinak

A kijelzőspecialista AOC büszkén mutatja be az U27B3CF modellt, a 27 hüvelykes (68,6 cm) 4K monitort, amely ötvözi a lenyűgöző megtekintési élményt és a könnyen kezelhető USB-C csatlakoztathatóságot. Ez a monitor, amely olyan otthoni felhasználóknak, rugalmas professzionális felhasználóknak és kreatív szakembereknek készült, akiknek egyszerre van igényük a minőségre és a funkcionalitásra, új mércét állít fel a munkahelyi hatékonyság terén.

2024. július 26. 15:34

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55