Pannon GSM: 19 százalékkal nőtt az eredmény
A mobilcég ügyfélszáma szeptember végén 2,788 millió volt, egy százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A nemzetközi számviteli szabályok (IAS) alapján készült eredménykimutatás szerint a társaság kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) szeptember végén 50,2 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 46,9 milliárd forinttal.
Az eseményen elhangzott, hogy a Pannon GSM augusztusban teljes mértékben visszafizette 125 millió eurós kötvényét, és így már nincs hosszú lejáratú hitele. A társaságnak rövid lejáratú hitele sincs, csupán szállítói követeléseket kell kiegyenlítenie.
A cégnek az első háromnegyedévben javult az egy előfizetőre eső átlagos havi számla befizetése (ARPU), illetve az egy főre eső átlagos havi kezdeményezett beszédperce (AMPU): az előbbi a bázishoz képest 5163 forintról 5285 forintra nőtt, az utóbbi pedig 109 percről 120 percre javult.
Az eseményen közölték, hogy a társaságnak folyamatosan javul a havi számlás (post paid) előfizetői aránya, a kártyásokkal (pre paid) szemben, meghaladja a 25 százalékot.
Kérdésekre válaszolva Drozdy Győző, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a számhordozás lehetőségével főként a kis- és a közepes cégek élnek, s mindössze tízezres
nagyságrendűre tehető az ügyfelek által hordozott telefonszámok száma.
Az eseményen a harmadik generációs mobilpályázat (UMTS) kapcsán elhangzott, hogy egy ilyen hálózat kiépítése lényegesen drágább mint a GSM-é, kétszer-háromszor annyiba kerül. A Pannon GSM eddigi mintegy tizenegy éves működése során évente átlagosan 100 millió dollárt költött hálózatának fejlesztésére.
A harmadik generációs szolgáltatás elterjedését a Pannon vezetői szerint jelenleg még az is gátolja, hogy az ilyen típusú készülékek nagyon drágák, mintegy 1000 euróba kerülnek. Ahhoz, hogy tömegesen elterjedjen az árnak tizedére kellene csökkennie.
Kapcsolódó cikkek
- A Velencei-tónál is gyorsít a Pannon
- Havi száz perc ajándékba a Pannontól
- Meghosszabbított mobil internet akció a Pannonnál
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Pannon 3G/HSDPA már a Balaton környékén is
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyarország új példaképei
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- A Pannon határidő előtt bevezeti az EU új roaming-tarifáit
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.