Nyilvántartás készül a nem fizető internet-előfizetőkről?

forrás Prim Online, 2004. november 27. 19:52
Az interneten terjedő, meg nem erősítetett információk szerint az internetszolgáltatók elindítottak egy kezdeményezést melynek célja az internetes előfizetői kör megszűrése, az inkorrekt és előfizetői díjakat nem fizető ügyfelek nyilvántartásba vétele.
A lehetőség megfontolása az előfizetői létszám növekedésével időszerű és érthető lépés lehet a szolgáltatók részéről, azonban sokak szerint etikátlan abból a szempontból, hogy a felhasználókat sokszor több évre leköti egy-egy szolgáltató más választást nem adva. A rendszer hasonlóan a bankok között működő adósnyilvántartáshoz azt célozza, hogy a jelentős tartozást felhalmozó előfizetők előtt bezáruljanak azok a csatornák, amelyek eddig lehetővé tették a másik szolgáltatóhoz történő vándorlást. A jelenlegi tapasztalatok alapján az előfizetői kör kb. 20-30 %-a tartozik a "vándorló" ügyfelek közé, akik egy ideig használnak egy előfizetést valamely szolgáltatónál, tartozást halmoznak fel, majd valamely okból felmondják szerződéses elkötelezettségüket vagy csak egyszerűen nem fizetik meg tartozásukat. Az ilyen adósok kiszűrése a felhasználói körből jelentősen javíthatja a szolgáltatók likviditását és az előfizetőket is inspirálja a határidőre történő fizetésre. Az adósok nyilvántartásának használatával a szolgáltatók egy előfizetői szerződés megkötése előtt lehetőséget kapnak az ügyfél státuszának lekérdezésére és annak mérlegelésére, hogy megkötik-e a szerződést vagy sem, esetleg szigorúbb feltételekkel, állítja az Isite, melynek értesülései szerint több szolgáltató is érdeklődik a rendszer bevezetése iránt, azonban az, hogy mely ügyfél kerül rá egy-egy ilyen listára nem eldöntött.

A kérdések, amelyek ilyenkor felvetődnek igencsak kényesek: mi lesz azokkal az előfizetőkkel, akik csak egyszerűen késve fizetnek, vagy olyan okból mondják fel szerződésüket, amelyért a szolgáltató hibáztatható? Vajon ők is felkerülnek-e ilyen megkülönböztető listára? Mennyire lehet hatékony egy-egy ilyen adtabázis, hogyan lehet kiszűrni azon felhasználókat, akik új névvel (rokon, ismerős) kötnek új szerződést? Mennyire van lehetőségük a szolgáltatóknak ügyfeleik adatainak kiadására harmadik fél számára? (néhány szolgáltató Általános Vállalkozási Feltétételei erre már most is adnak lehetőséget, azonban a legtöbb ÁVF, ÁSZF még nem tartalmazza ezen kitételt) Mely szolgáltatások fognak beletartozni a feketelistára kerüléshez? - teszi fel a kérdést az Isite - (adsl, wireless internet, dial-up,bérelt vonal, hosting, domain?).

Stop/isite nov. 27.
Kulcsszavak: ISP jog onlineszolg

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01