Kimagaslóan eredményes az LG mobiltelefon-üzletága
Az LG 143,6 milliárd won (138,3 millió dollár) adózott eredményt ért el a negyedik negyedévben, messze felülmúlva ezzel az átlagosan 126 milliárdos elemzői becsléseket. Egy évvel korábban még 17 milliárd won veszteséggel zárta a negyedévet átszervezési költségeinek terhe miatt. A harmadik negyedévben 304 milliárd won nyereséget ért el.
Az üzemi eredmény 52 százalékkal 94,9 milliárd dollárra csökkent a won 11 százalékos árfolyam nyeresége miatt a dollárral szemben. Az elemzők 249 milliárdot vártak. Az értékesítési árbevétel 20 százalékkal 6500 milliárd wonra emelkedett a negyedévben. Az idén 28.000-30.000 milliárd won forgalmat vár az LG a 2004-es 24.700 milliárd után.
Az LG tavaly 1530 milliárd won nyereséget ért el, több mint duplájára a 2003-asnak. A Reuters Estimates előrejelzése szerint az idén 1350 milliárd won nyereségre számíthat. A Hyundai Securities szakértője ezt a várható csökkenést így indokolja: "Szkeptikusak vagyunk a kilátásokat illetően, mivel a mobiltelefon gyártás az egyetlen erőteljesen nyereséges tevékenység. Az LG-nek ezen kívül még foglalkoznia kell az erős wonnak a fedezeti pontjára gyakorolt hatásával is."
Az LG annak ellenére is, hogy viszonylag későn lépett be az erős versennyel jellemzett mobiltelefon piacra, óriási harmadik generációs készülék megrendelésekkel rendelkezik olyan nagy szolgáltatóktól, mint például a Hutchison Whampoa, vagy a France Telecom tulajdonában lévő Orange. A 45 százalékos tulajdonában lévő folyadékkristályos monitorokat gyártó LG.Philips LCD Co. Ltd. viszont az általános árcsökkenés miatt 94 százalékos nyereség csökkenést szenvedett el a negyedévben.
Az LG mobiltelefon készülék eladásainak 40 százalékos, 62 millióra történő növekedését várja az idén, még annak ellenére is, hogy az idei első negyedévi érétkesítései szezonális tényezők hatása miatt valószínűleg nem haladják majd meg a tavaly negyedik negyedévi 13,9 milliót. A harmadik negyedévben 11,8 milliót értékesített. Az erős verseny következtében nem valószínű, hogy az LG magasabb nyereségkulcsot érhetne el a negyedik negyedévi 5,6 százaléknál. A távközlési ágazat adta a forgalom 44 százalékát a negyedik negyedévben, míg a monitor és média üzletág 36 százalékot, az egyéb készülékek pedig 20 százalékot.
A Strategy Analytics piackutató cég számításai szerint az LG a harmadik negyedév folyamán előzte meg a Sony Ericssont 7 százalékos piaci részesedés megszerzésével a mobiltelefonok értékesítésében. Előtte sorrendben a Nokia, a Motorola, a Samsung valamint a Siemens AG állnak.
Kapcsolódó cikkek
- LG Google csokoládé telefon
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- LG Csokoládé laptop
- Moszkvában debütált a kompakt LG Shine telefon
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Késik az LG kéklézeres kombó lejátszója
- Blu-ray, HD DVD, DVD: mindent ismer az új LG író
- Nagyteljesítményű mikro Hi-Fi az LG-től
- Megérkezett Európába az LG Shine telefon
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
AOC U27B3CF: 4K USB-C megoldás a jelenkor irodai felhasználóinak
A kijelzőspecialista AOC büszkén mutatja be az U27B3CF modellt, a 27 hüvelykes (68,6 cm) 4K monitort, amely ötvözi a lenyűgöző megtekintési élményt és a könnyen kezelhető USB-C csatlakoztathatóságot. Ez a monitor, amely olyan otthoni felhasználóknak, rugalmas professzionális felhasználóknak és kreatív szakembereknek készült, akiknek egyszerre van igényük a minőségre és a funkcionalitásra, új mércét állít fel a munkahelyi hatékonyság terén.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.