Az első EU-s tanúsítvánnyal ellátott beszerzési alkalmazásegyüttes az Oracle-től
Oracle Advanced Procurement
Az Oracle Advanced Procurement szoftvernek már „kész piaca” van az állami és a magánszektorban, ugyanis a tagállamok kormányzatait és egyes magánvállalatait – például a közműveket, közlekedési és távközlési vállalatokat – már jelenleg is törvény kötelezi az EU pályázati eljárásának alkalmazására.
Az Oracle Advanced Procurement alkalmazásegyüttes átfogja a teljes pályázati ciklust, a tendereztetéstől a számlázásig, a fizetésig és azon túl is. Emellett nyilvántartja a múltbeli beszerzéseket és a felhasználást is. Az igénylések összevonhatók a különböző szervezeti egységek vagy akár több szervezet szintjén, s ezáltal kihasználhatók a nagyobb mennyiségi kedvezmények.
A szoftver egyik fő szolgáltatása az értesítések közzététele. Ennek az a lényege, hogy a tenderrel kapcsolatos értesítések (ajánlattételi felhívások, szerződés odaítéléséről szóló hirdetmények stb.) elektronikusan küldhetők át az Európai Közösségek Hivatalos Lapjának, s ezzel jelentős idő, munka és pénz takarítható meg. Az Oracle Advanced Procurement felhasználói számítógépről közvetlenül érik el a közös közbeszerzési szójegyzék (CPV) keresőkódjait, amivel időt takaríthatnak meg és hibaforrásokat küszöbölhetnek ki.
Az Oracle Advanced Procurement segítségével a beszerzők több szállítót versenyeztethetnek, így több megtakarítási lehetőségből választva még kedvezőbb árakat érhetnek el. Az online együttműködés keretében a több résztvevős eljárások szereplői sokkal könnyebben cserélhetik ki információkat, bonyolíthatják le a versenytárgyalási eljárásokat és juthatnak el a szerződéskötésig. A beszerzők, szakértők és szállítók online úton gyorsabban és kevesebb hibalehetőséggel közölhetik egymással információikat. Az alkalmazásegyüttes látványosan csökkenti a beszerzések átfutási idejét, és emellett teljes körűen visszakövethetővé teszi a szállítók kötelezettségvállalásait. Az Oracle Advanced Procurement felhasználói az uniós irányelvek előírásainak betartása mellett új megtakarításokat realizálhatnak.
A versenytárgyalási projektcsapatok tagjai egyidejűleg foglalkozhatnak a különböző anyagokkal és részfeladatokkal, függetlenül attól, hogy hol dolgoznak. Az Oracle Advanced Procurement messzemenően biztosítja a folyamatok auditálhatóságát és visszakövethetőségét, például elektronikus aláírásokkal, a szállítók önkiszolgáló regisztrálásával, az elektronikus ajánlatbontással, a tenderanyagok újrahasznosíthatóságával, a tenderezési eljárás összes résztvevőjének valós idejű monitorozásával, valamint a szervezet minden pályázati tevékenységének teljes körű áttekintésével.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU elégedetlen az e-vásárlás terjedésével
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Továbbfejlesztett e-számlázási és számlaanalitikai alkalmazás
- DVD, Könyv, HIFI és kontaktlencse a top 10-ben
- Az Év Internetes Kereskedője Díj: október 15-ig lehet szavazni
- Európai szintű szabályozást sürget Lévai Katalin az e-zenei kereskedelemre
- Szabad a pálya: Megérkeztek az első HEFOP támogatások
- Informatikai versenyképesség növelése EU forrásból
- Év Internetes Kereskedője Díj az e-kereskedelem legjobbjának
- Magyar sikerek az uniós IT-fejlesztési programban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.