Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői

Zsadányi Pál, 2005. február 23. 10:13
Miközben hazánkban az e-kereskedelem gyenge indulása miatt kell keseregni, aközben a tengeren túl is csökkent a nagy online moguljainak a tekintélye. Az ACSI (American Consumer Satisfaction Index), amerikai vevői elégedettségi indexet kezelő michigeni egyetem kutatói mindenesetre erre utaló jeleket találtak. Lehet, hogy olyasmin kesergünk, ami már nem is olyan korszerű? Vagy mi lehet a háttérben?


A michigeni egyetem piackutatóinak a munkáját az egész amerikai gazdaságban igen komolyan szokták venni, úgyhogy az évenként kiadott ACSI változásait a vevői viselkedés fontos barométerének tekintik. Beleértve az online piac mérőszámait is.

Online piac 2004-ben: 4,8 százalék esés

Az online piac mutatóját 2000-ben vették föl az indexbe. Azóta először tapasztalták a csökkenését. Ráadásul a négy legnagyobb esés egyikeként. Élen járt a csökkenés „megtermelésében” az Amazon és az eBay. Az Amazonnak az ACSI 10-éves történetében legmagasabb, 88-as indexe 4,5 százalékkal, 84-re csökkent. Az eBay 84-es indexe pedig 4,7 százalékkal, 80-ra csökkent.

ForeSee Results

A kutatásokat támogató ForeSee Results szerint az e-kereskedelmi cégek fókuszváltásával kapcsolatos lehet a vevői elégedettség csökkenése. Azt hitték, hogy a váltást a vevők nem fogják észre venni, de tévedtek.

Ross School of Business

Az egyetem üzleti iskolájának a kutatói, akik az index mérését a kezükben tartják, az online adatokat az erre szakosodott ForeSee Results-el együttműködve készítik. Ők dolgozták ki azt a képletet, ami mérni tudja a weboldalak vendégeinek a viselkedését. Milyen faktorok hatnak rájuk?

Larry Freed, a ForeSee Results elemzője, úgy véli, hogy az Amazon túl nagyot váltott, amikor a könyvkereskedelemről egyszer csak áttért arra, hogy minden tücsköt-bogarat árulni kezdett. Nemhogy újabb vevőket vonzott volna, hanem a régebbieket is elijesztette.

Dettó, az eBay esetében. Ami szintén hirtelen kezdte bővíteni az üzleti modelljét.

A világhálón még kevésbé szeretik a nagyáruházakat?

Az eddig mondottakból az lehet leszűrni, hogy a neten a vevők a szűk termékkörre specializált e-üzleteket kedvelik. Lehet, hogy talán ez a baj Magyarországon is? Kevés a jól fókuszált e-áruház?

e-kereskedelem = kártyával, telefonnal stb. lehet fizetni a neten?

Bár a magyar online közönség, a cikkíró gyanúja szerint, még mindig nagyon fél a netes fizetésektől, rettegve a csalásoktól, azért a netes kártyahasználat, valamint az online bankok használata, egyre jelentősebb. Csakhogy, ez még nem egyenlő az online kereskedelemmel. A helyzeten azért valamit lendíthet a Fizetek.hu online pénzügyi klíring szolgáltatás megjelenése. Hogy ez sem fogja futótűzként megoldani a hazai terjedést, arra jellemző, hogy a cikkíró már két hónapja készül valami saját példa összefabrikálására a saját honlapjain, de mindeddig nem volt lelkiereje megtenni. Talán mások is hasonló attitűddel küszködnek.

B2B, CRM vagy mi a fejlődési irány?


További kérdés, hogy vajon a nagyközönséget (CRM) vagy az üzleti partnereket (B2B) kell megcélozni. Az utóbbi látszik könnyebb esetnek. Talán tényleg ezzel kellene beindulni. Aztán evés közben megjöhet az étvágy.

Kulcsszavak: trend B2B e-commerce

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01