Megjelent a LANDesk Management Suite 8.5 hálózatmenedzsmenti megoldás
Ez legszembetűnőbben a teljesen új Security Suite modulban jelentkezik, amely rendszerszintű, aktív biztonság-menedzsmentet tesz lehetővé a teljes vállalati hálózaton. A Security Suite legfontosabb elemei közül a Threat Analyzer segítségével meghatározhatók a biztonsági rések és azok a szükséges konfigurációs változtatások, melyek által biztonságosabb számítógépes környezet alakítható ki.
A Vulnerability Scanner a szükséges patch-ek meghatározásában, ezek automatikus letöltésében és telepítésében nyújt hatásos segítséget.
A Spyware detection and removal funkció segítségével megtisztíthatjuk a hálózatunkat a spyware, adware, trójai, key-logger és az összes többi malware típusú fertőzésektől.
Az Application Blocker előre definiálható szabályok alapján megakadályozza olyan alkalmazások futtatását, amelyek bármilyen veszélyt is jelenthetnek a hálózati biztonságra.
A Connection Control Manager segítségével meghatározhatjuk, hogy egyes eszközök / felhasználók milyen címeken, címekre kommunikálhatnak, valamint lehetővé teszi az USB portok, modemek, egyéb meghajtók és a vezeték nélküli kapcsolatok tiltását/engedélyezését.
A 8.5-ös verzió fejlesztésénél a biztonsági szempontok mellett, természetesen figyelembe vették a korábbi verzióval kapcsolatosan érkezett felhasználói visszajelzéseket is.
Jelentős változáson esett át a szoftvertelepítési funkció. A felhasználóknak az egyszerűsített csomagkészítés, célmeghatározás és telepítés időzítés mellett már lehetőségük van az egyes alkalmazások láncba fűzésére. Ez azt jelenti, hogy bizonyos szoftverek működéséhez más alkalmazások jelenléte is szükséges. Amennyiben egy ilyen láncba fűzött szoftvert kívánunk telepíteni, a LANDesk tájékoztat a szükséges további alkalmazásokról és automatikusan telepíti azokat. További új szolgáltatás az ún. „reboot support”, amely azon szoftverek telepítése során rendkívül hasznos, melyek az installáció során többszöri újraindítást igényelnek. A telepítési funkció fejlesztéseit a riportolás változtatásai teszik teljessé. Most már lehetőségünk van az éppen futó installációk állapotát is folyamatosan nyomon követni és egyszerűen meghatározni, hogy mely telepítések zárultak le sikeresen, illetve hol merültek fel problémák.
A felmerült problémákat akár a továbbfejlesztett „remote control” funkción keresztül is kezelhetjük. A beépített „screen draw” funkció által már akár rajzolhatunk is a felhasználó képernyőjén, ami a távoli oktatásban, illetve a felhasználó számára történő magyarázatokban nyújt igen hathatós segítséget. A túlbuzgó felhasználókat egy kattintással „view only” üzemmódba tudjuk kapcsolni, így semmilyen eszközzel nem tudnak beavatkozni munkánkba, amíg azt le nem zárjuk. Ha pedig bizalmas adatokkal is dolgozunk, szintén egy kattintással lesötétíthetjük a felhasználó képernyőjét munkánk idejére.
Kibővült a riport funkció szolgáltatás palettája is. Riportjainkat most már időzíthetjük és html, pdf, doc, rtf vagy xls formátumban azonnal meg is oszthatjuk azok között a kollégák között, akik számára szükséges a legaktuálisabb adatok ismerete.
Azért, hogy eszközeinket még hatékonyabban tarthassuk nyilván, megújult a LANDesk nyilvántartási rendszere is. Az „inventory scanner” az SMBIOS 2.1 és e fölötti verziók támogatása révén jóval részletesebb adatokat szolgáltat a szokásos szoftver és hardver adatok mellett, a rendelkezésre álló memória és bővítő slot-okról, a hálózati kártya adatairól és beállításairól, de akár a plug-and-play monitorok adatairól is. Ezen adatok aktualizálását az egyéni beállításoknak megfelelően automatikusan elvégzi a rendszer, így mindig a legfrissebb állapotnak megfelelően néhány kattintással elkészíthető a vállalat teljes szoftver és hardver leltára, ami jelentősen megkönnyíti a döntéshozók napi munkáját.
A meglévő szoftver licenceinket mostantól akár csoport, osztály vagy szervezeti egység szinten is nyilvántarthatjuk és kezelhetjük. Az új „software portal” segítségével a felhasználók önkiszolgáló rendszerben hozzáférhetnek a vállalati szabályok által engedélyezett alkalmazásokhoz és kérhetik ezek telepítését, melyet a LANDesk a jogosultságok előzetes ellenőrzése után automatikusan elvégez.
A mobil eszközök (ld. pda) kezelését már alapban tartalmazza a Management Suite, nem szükséges kiegészítő modul megvásárlása. A támogatott eszközök köre pedig az általánosan elterjedt eszközök mellett, már a 3.6 illetve ennél újabb verziószámú, Java alapú Blackberry készülékekre is kiterjed.
Megújult a Mac rendszerű gépek támogatása is. A LANDesk Management Suite most már ezeken a gépeken is szervizként fut a háttérben, így a Mac felhasználók nem tudnak egyszerűen kilépni a szolgáltatásból. A szoftver letöltési funkció és AppleScript-ek segítségével lehetővé vált a távoli szoftvertelepítés is, valamint meggyorsult és stabilabb lett ezen hardverek remote control támogatása is.
A kiegészítő modulok közül a Server Manager esett át a legjelentősebb változáson. A felhasználói visszajelzések maximális szem előtt tartása mellett újult meg a kezelőfelület, mely sokkal egyszerűbb, átláthatóbb lett, elősegítve ezáltal a szerverek állapotának hatékonyabb nyomon követését és a változások, riasztások azonnali kezelését. A Server Manager agent-jei csak feladat esetén (on demand) aktivizálódnak és ekkor is a szerver erőforrásainak minimális igénybevételével (little-to-no impact) végzik el a kiadott feladatot, ezáltal növelve a szerverek teljesítményét és stabilitását. Szervereink biztonságáról a sérülékenység vizsgáló funkció segítségével gondoskodhatunk, mely rendszer és alkalmazás szintű információt szolgáltat a biztonsági résekről, a szükséges patch-ekről és frissítésekről. Igény szerint automatikusan elvégzi ezen hiányosságok pótlását és végrehajtja a szükséges telepítéseket is. Az IPMI 2.0 támogatás révén lehetőségünk van a leállt szerverek távoli hibajavítására, legyen szó nem teljes leállásról, csak akár „felfüggesztett” vagy „kék halál” állapotról is. Mindemellett a legfontosabb állapot adatokhoz, pl. hőmérséklet, fordulatszám, szerverház állapota, hardver változások, akkor is hozzáférhetünk, ha a szerver operációs rendszer éppen nem fut.
Összességében elmondható, hogy a LANDesk Management Suite 8.5 napjaink hálózatmenedzsmenti feladatainak elvégzésére – melyek közül a legfontosabbak a biztonság minél magasabb szinten tartása, valamint a hálózat minél könnyebb kezelése és stabil működésének fenntartása – új funkcióinak köszönhetően, egyedülálló eszközt ad az IT menedzserek kezébe, méltán megőrizve ezzel vezető pozícióját a hálózatmenedzsmenti megoldások piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Munkaállomások kihosszabbítása IP alapon
- Friss fejlesztésű Samsung Mobile WiMAX rendszerek
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Check Point: többmagos teljesítmény-fokozó technológia
- Világelső Edge-útválasztó berendezés
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- Új Linksys hálózati termékek kisvállalkozásoknak
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.