A SAS ETL hatékonyabbá teszi az üzleti intelligencia folyamatokat
"A gyakorlati szakemberek többsége szerint az üzleti intelligencia projektek kivitelezésének 60-80 százalékát az ETL funkciók megtervezésébe és kifejlesztésébe fektetett munka teszi ki" - állapította meg a The Data Warehousing Institute (TDWI) 2003-ban megjelent, Wayne Eckerson és Colin White által jegyzett, "Evaluating ETL and Data Integration Platforms" című tanulmánya. "Mivel az adatok kinyerése, átalakítása és betöltése ilyen ésszerűtlenül sok erőforrást emészt fel, célszerű optimalizálni az üzleti intelligencia környezeteknek ezt a rétegét."
A SAS Enterprise ETL Server az alábbi módokon fokozza a hatékonyságot:
- Csökkenti az ETL-fejlesztésekhez általában szükséges idő és egyéb ráfordítások mennyiségét. Megkönnyíti a már kifejlesztett megoldások karbantartását azáltal, hogy a fejlesztők számára könnyebb hozzáférhetőséget biztosít a legkülönbözőbb külső adatfájlokhoz, beleértve egyedi formátumokat, mégpedig a legtöbb más gyártó termékeinél általában szükséges egyedi kódolás nélkül.
- Segíti a fejlesztők munkáját a kezelőfelületen elérhető varázslókkal, melyek egyszerűbbé teszik a metaadatok rögzítését az átalakítási szinten. Ennek köszönhetően az adattárház adatai forrásuktól függetlenül könnyebben követhetők és frissíthetők. Ezenfelül az adattárház ETL-szintjén lényegesen konzisztensebb és hitelesebb információkat biztosít.
- A fejlesztés során a kritikus ETL-rutinok valós időben futtathatóak az üzenet-várósort kezelő termékeken (például az IBM WebSphere MQ, a Microsoft MQ és a TIBCO TIB/Rendezvous termékén) és webes szolgáltatásokon, ami hatékonyabb ETL-folyamatot eredményez.
- Adat-visszakövetési és hatáselemzési képességei többet nyújtanak, mint más gyártók ETL-eszközei, átláthatóbbá teszik az ETL-folyamatokat az informatikai munkatársak és a döntéshozók számára, valamint csökkentik az ETL-fejlesztés költségeit. A SAS Enterprise ETL Server a projekt teljes élettartama alatti összes változtatást vezeti, így ezek azonnal egyeztethetők a más forrásokból származó információkkal, és a személyi változásoktól függetlenül biztosítják a tudás megmaradását. A változástörténet rögzítése egyúttal biztosítja az ETL folyamatból kinyert információk helyességét és megbízhatóságát is.
A SAS Enterprise ETL Server szerves része a SAS9 Intelligence Platformnak, mely a SAS9 technológia- és megoldáscsalád alapja. A SAS az adatkezelő eszközöktől az üzleti kimutatáskészítő interfészeken át a páratlan analitikai megoldásokig megbízható és könnyen használható technológiát kínál, mely a korábbi beruházásokra építve azonnal érzékelhető eredményeket hoz.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- Új világrekordot állított fel a SAS
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások
- Az Accenture és a SAS közösen erősíti BI képességeit
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.