Jelentős növekedés a távközlési cégek piaci értékében
A DTT Globális Telekom Index az 1 milliárd USD globális piaci kapitalizációt meghaladó távközlési vállalatokat vizsgálja. Az Index a DTT globális telekom piacra szakosodott szakértőinek elemzéseire épül, és mind mennyiségi, mind minőségi szempontból elemzi a telekommunikációs ipar helyzetét. Az Index nemzeti, regionális, gazdasági, versenypiaci, szabályozási és technológiai szempontból vizsgálja az ágazatot, és célja, hogy értelmezze a szektorban 2003 januárja óta bekövetkezett változásokat, valamint előre jelezze az ágazat jövőjét rövidtávon befolyásoló tényezőket. A jelentés az alábbi előrejelzéseket tartalmazza:
A kínai piac továbbra is növekedésnek néz elébe, ami hatással lesz a teljes távol-keleti térségre. A növekedés motorjai a mobil-előfizetések számának jelentős emelkedése valamint a domináns szolgáltatók külföldi terjeszkedési törekvései lesznek.
Az európai régió növekedését a továbbra is fejlődő kelet-európai piac biztosítja.
India növekedési potenciálja hasonló Kínáéhoz, így a távol-keleti térségben ez az ország is okozhat még meglepetéseket.
Az amerikai piac drámai változáson megy keresztül, mivel a hagyományos távközlési cégek vezetékes ügyfeleinek nagy része átpártol a vezeték nélküli szolgáltatókhoz, akik egy csomagban kínálnak hang, videó és adatátviteli szolgáltatást.
A telekom cégek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy valóban globálissá váljanak, így reagálva a határokon és régiókon átnyúló zökkenőmentes kommunikáció iránti igényre.
Seres Béla, a magyarországi Deloitte pénzügyi tanácsadó részlegének vezetője hozzáfűzte "Az európai távközlési szolgáltatók az elmúlt években a költségcsökkentésre helyezték a hangsúlyt, ami növekvő működési hatékonyságot és piaci értéket eredményezett. Továbbá új cégek is felvételt nyertek az Európai Indexbe a kelet-európai és közel-keleti régióból. Mivel ezekben az országokban alacsonyabb a vezetékes és egyes országokban a vezeték nélküli penetráció is, e régió magasabb növekedési potenciálja áll az európai régióban összesített piaci érték növekedése mögött." Az új belépők közé tartozik az elmúlt két év négy IPO-ja (többek között a Saudi Telecom és az Eircom Csoport), valamint több telekom cég ismételt tőzsdei bevezetése.
"A Távol-Keleten tapasztalt, a fejlett országokhoz hasonló működési költség-csökkentés, valamint Kína további növekedése is elősegítette az ebben a régióban realizált bevételek növekedését. Ezen pozitív tényezőket azonban részben ellensúlyozták a régió viszonylag fejlett piacainak (pl. Japán és Korea) rosszabb növekedési kilátásai."
"Az amerikai piacon jelenleg éles verseny folyik a kábeles és hagyományos távközlési szolgáltatók között. A fordulópontot egyrészt a vezeték nélküli szolgáltatások egyre nagyobb térhódítása jelentette a vezetékes szolgáltatások kárára, másrészt az internetes hangtovábbítás (VoIP) nagyarányú fejlődése, ami lehetővé tette a kábeles szolgáltatók számára, hogy hármas csomagokban kínálják a hang és adatátvitelt, valamint a televíziós műsorokat. "
Seres Béla megjegyezte: "Úgy tűnik, az ágazat több területen is követte a Deloitte legutóbbi Globális Telekom Indexében előrejelzett irányokat, különös tekintettel az eladósodottság és működési költségek csökkentésére, valamint a stratégiai vállalat-felvásárlásokra és szövetségekre. Megítélésünk szerint fennmarad a vállalatok óvatos és körültekintő politikája az új technológiák, mint például a 3G bevezetése terén, ahol még nincsenek bevált üzleti modellek."
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- 2007 lesz az evolúció evolúciójának első éve?
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.