HP Magyarország: komplex megoldások és szolgáltatások a piac minden szegmensének
forrás Prim Online, 2005. április 8. 17:11
A HP Magyarország a tegnapi napon partnernapjához kapcsolódóan sajtótájékoztatót tartott, ahol a sajtó képviselői átfogó képet kaptak a látható piaci trendekről, valamint a HP stratégiai irányairól az otthoni, a kis- és közepes vállalati, valamint a nagyvállalati piacra vonatkozóan. Emellett a HP tájékoztatást adott széles körű partnerhálózatában rejlő lehetőségről és az általuk képviselt hozzáadott értékről.
Gonda Gábor, a HP Magyarország indirekt értékesítési igazgatója áttekintést adott a 2005-ös év eddigi eredményeiről. Elmondta: az eddig eltelt időszak eredményei azt mutatják, hogy a HP partnereinek sikerült átmenteniük a 2004-es lendületet erre az évre is. Az elmúlt évben a HP viszonteladók értékesítései kétszámjegyű növekedést mutattak a megelőző év eredményeihez képest, és az idei évben az első hónapok teljesítménye egyértelműen azt mutatja, hogy a közös menetelés töretlen lendülettel megy tovább.
A HP Magyarország illeszkedve a cég globális stratégiájába a legnagyobb hazai IT értékesítési csatornát maga mögött tudó gyártóként továbbra is két stratégiai irányt vázol fel partnerei számára: a kritikus tömeg fölötti eszközértékesítést, ahol a hangsúly az eszközök lehető leghatékonyabb ügyfélhez történő eljuttatásán van, illetve a magas szakértelmet igénylő, ügyféligényekre szabott megoldásokon alapuló értékesítést. Ennek megfelelően a HP tovább halad a logisztikai hatékonyságot célzó partneri programok és kezdeményezések megvalósításában, illetve továbbra is invesztál a partnerei technológiához kötődő kompetenciájának mélyítésében. Ennek első állomásaként 2004 folyamán 305 akkreditált mérnököt képeztek a HP tréningközpontjai és 2005-ben a vizsgázott mérnökök számát a HP tovább kívánja növelni, elsősorban új technológiákhoz kapcsolódó képzésekkel. Az elmúlt időszak visszajelzései alapján egyértelműen látszik, hogy a képzésekre fordított befektetések megtérülnek, a HP rendszermérnöki képesítésekkel rendelkező partnerek egyértelműen magasabb színvonalú szolgáltatást képesek ügyfeleik számára szállítani mind az értékesítést megelőző, mind az értékesítések utáni üzemeltetési időszakban - amire az ügyfelek növekvő bizalma a válasz.
A HP partnereinek sikeressége két fontos alappilléren alapul: rugalmasan képesek reagálni a változó piaci igényekre, a hardver fókuszú értékesítést gyorsan felváltotta az ügyfélproblémákra választ adó teljes megoldást kínáló üzleti szemlélet – ez a tendencia mind a nagyvállalati mind a kis és középvállalati szegmensben megfigyelhető. A másik fontos pillér a megfelelő gyártói háttér, amelyhez a HP versenyképes termékekkel, átlátható és rugalmas együttműködési modellel tud hozzájárulni. Az egész európai régióban sikeres PartnerOne programhoz Magyarországról 75 minősített üzleti partner csatlakozik, akik a teljesítményorientált kompenzációs rendszerben több mint 200 Millió forintnyi visszatérítést realizálhattak a képzési támogatásokon kívül.
Az elmúlt időszak egy nagy kérdése is megválaszolásra került: az EU-csatlakozást követően egyes várakozásokkal ellentétben nem léptek be a magyar piacra nemzetközi nagy rendszerintegrátor cégek, ami nem utolsósorban köszönhető annak, hogy a hazai nagy informatikai viszonteladók stabil pozícióban vannak a honi IT-piacon, szoros ügyfél- és gyártói kapcsolataik, valamint piacismeretük a legerősebb védelmet biztosítja számukra az új belépőkkel szemben. A HP világszinten és Magyarországon is eredményeit és sikerességét egyértelműen a széles, magas kompetenciával rendelkező partneri körének tulajdonítja, ennek megfelelően a jövőre vonatkozó terveit is partnereire építve képzeli el, tovább segítve őket abban az adaptációs folyamatban, amelyet a folyamatosan változó környezet indukál.
Kulcsszavak: HP-hu