A bankszektor felsővezetői az informatika segítségével próbálják megőrizni szervezetük versenyképességét
Az SAP megbízásából az Economist Intelligence Unit által készített tanulmány szövege teljes terjedelmében letölthető a www.eiu.com/business2010 oldalról. (A tanulmány címe: Business 2010: Financial Services; Embracing the Challenge of Change, magyarul A pénzügyi szolgáltatószektor fejlődése 2010-ig; a változásokban rejlő kihívások kezelése.) A tanulmány főbb megállapításai:
A vezetők több mint 60 százaléka szerint az új üzleti modellek egyre lényegesebb szerepet játszanak a piaci versenyben. Korábban a bankok és a biztosítótársaságok az új termékek és szolgáltatások kidolgozására koncentráltak. Mostanában viszont egyre többüket készteti e stratégia felülvizsgálatára, hogy egyedül technológiai módszerekkel tudják üzleti modelljüket az ügyfelek és hatóságok elvárásaihoz igazítani.
A fúziók és felvásárlások várhatóan tovább élénkítik a versenyt. A megkérdezettek háromnegyede értett egyet azzal az állítással, hogy a 2010-ig terjedő időszakban nagyobb veszélyt jelent versenyszempontból az ágazati konszolidáció, mint az új szereplők piacra lépése.
A technológia az ügyfélkiszolgálás terén hozza majd a legnagyobb változásokat. A résztvevők több mint 70 százaléka az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységeket és a termékfejlesztést tartja informatikai szempontból a legkritikusabb területeknek. A bankok és a biztosítótársaságok adatkezelési és analitikai eszközök segítségével szeretnék javítani ügyfélkapcsolataikat: előre jelezni az ügyfelek viselkedésének változását és azonosítani az új értékesítési lehetőségeket.
Fontos tényező lesz a pontos és naprakész adatkezelés. A vezető beosztású pénzintézeti szakemberek több mint fele vélte úgy, hogy az adatkezelés és -elemzés játssza majd a legfontosabb szerepet vállalatuk innovációs képessége szempontjából a 2010-ig tartó időszakban.
A technológiai innováció elengedhetetlen. A megkérdezett vezetők 84 százaléka szerint a technológia kulcsszerepet játszik majd abban, hogy cége képes lesz-e megváltoztatni üzleti modelljét és megvalósítani új stratégiáit.
Lényeges tényező lesz a megfelelés. A szabályzóhatósági megfelelés és a vállalatirányítással kapcsolatos előírások, azon belül a Bázel II. egyezmény és a Sarbanes-Oxley törvény megváltoztatják a pénzügyi beszámolókészítés, a tőkegazdálkodás és a kockázatértékelés módját. E tényezők várhatóan a fejlettebb pénzügyi piacokra lesznek a legnagyobb hatással.
A változásokkal szembeni ellenállás évei után a bankok és a biztosítótársaságok kezdik felülvizsgálni üzleti modelljeiket, és a következő öt évben a technológiát segítségül hívva kívánják megőrizni versenyképességüket - jelentette ki Thomas Balgheim, az SAP Financial Services alelnöke. Az EUI tanulmánya bepillantást enged a pénzügyi szektor jövőjébe. Bemutatja azt a rugalmas IT-infrastruktúrát, amely lehetővé teszi a változó hatósági és ügyfélelvárások gyors követését, és képes megkülönböztető versenyelőnyhöz juttatni a szolgáltatókat. A nyílt és adaptív SAP NetWeaver platformra épülő innovatív üzleti folyamatok támogatják a pénzügyi szolgáltatószektor döntéshozóit a szükséges változtatások végrehajtásában.
A pénzügyi szolgáltatócégeknek a legmodernebb technológiákra kell támaszkodniuk, amikor üzleti modelljeiket átalakítva készülnek a 2010-es piaci versenyre - hangsúlyozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit globális technológiai kutatásokért felelős igazgatója. De az információ feletti teljes kontroll is ehhez hasonló fontosságú: az informatikának pontosabb, naprakészebb és relevánsabb adatokat kell szolgáltatnia az ügyfelekről és a vállalati működésről a szervezet minden szintjén.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.