Megpróbálta eltitkolni IT-rendszerének összeomlását az Erste Bank

Szalay Dániel, 2005. május 9. 09:42
„Bizonyára ön adta meg rosszul a PIN-kódját, próbálja meg újból beütni azt!” – próbálta hárítani a felelősséget az Erste Bank telefonos ügyfélszolgálatának egyik munkatársa amiatt, hogy egy ügyfél a pénzintézet Telebank rendszerét többszöri próbálkozása ellenére sem tudta használni. A bank egy másik munkatársa egy újabb reklamáció során azonban elismerte, hogy egy héttel ezelőtt a cég informatikai rendszere összeomlott, és emiatt központilag lecserélték az ügyfelek PIN-kódjait.
Az egy héttel ezelőtt történt incidensről az Erste Bank sem a nyilvánosságot, sem ügyfeleit nem tájékoztatta, sőt mint az említett esetben is történt, az is előfordult, hogy megpróbálták az ügyfelek „ügyetlenségére” fogni a bank által okozott problémát. Csak a kitartóbb ügyfelek tudhatták meg, hogy a pénzintézet informatikai rendszerének összeomlása miatt a PIN-kódokat az eredeti, annak idején lezárt borítékban átadott titkos kódra változtatták meg a bank szakemberei.

Természetesen az eset kapcsán a Prim Online megkereste az Erste Bankot is. Szabó Linda PR-vezetőt telefonon értük utol még szerdán, ő azonban amikor meghallotta kérdéseinket, arra kért bennünket, hogy küldjük el azokat írásban, és legkésőbb egy napon belül szintén írásban választ kapunk. Vasárnap estig azonban a bank válasza nem érkezett meg, hiába próbálkoztunk többször is megkeresni Szabó Lindát, hogy meg tudjuk, pontosan mi történt a pénzintézet rendszerével, és hogy az esetet miért titkolták el még saját ügyfeleik elől is.

A PR-vezető nem reagált arra sem, hogy a műszaki hiba miatt veszélyben voltak-e ügyféladatok, és a szolgáltatás-kiesés mennyi ideig tartott. Nem kaptunk választ arra sem, mit tehetnek azok az ügyfelek, akiknek az eredeti, lezárt borítékban kapott PIN-kódjuk már nincs meg, és így most nem tudják elérni a szolgáltatást.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33