Magyarországon is elérhető a kiskereskedelem számára a Navision vállalatirányítási rendszer
Közép- és Kelet-Európában a kiskereskedelemi szektor rendkívül gyors változáson megy keresztül napjainkban. A fogyasztói viselkedésben, a jövedelemben és életstílusban történt elmozdulások nagyban és széles körben hozzájárulnak e terület folyamatos fejlődéséhez. Azok a kiskereskedők, akik energiát fordítanak a kiskereskedelmi minták és az élvonalbeli technológiák kiértékelő elemzésére, az ágazat domináns szereplőivé válhatnak a régióban.
A 7 országban jelen lévő LLP Csoport több éve forgalmazza a Microsoft Navision vállalatirányítási rendszert. A cég a Navision Landsteinar kiskereskedelmi kasszarendszerrel kibővített verzióját pedig jelenleg egy nyugat-európai kiskereskedelmi bolthálózatnál vezeti be. Ezt a kasszarendszert egyébként az LLP egyik partnercége, a kiskereskedelmi rendszerekkel foglalkozó VH-Com alakította át a hazai törvényi előírásoknak megfelelő szabályozás szerint, amelynek forgalmazását 2005. májusában az APEH is engedélyezte; így a megoldás a hazai kiskereskedelmi hálózatok számára is elérhetővé vált. Figyelembe véve a külföldi bevezetési tapasztalatokat, a Magyarországon egyre növekvő piaci elvárásokat, valamint a pénzügyi rendszer rendkívül előnyös árfekvését, az LLP Budapest idén májusban úgy döntött, hogy felveszi portfoliójába az integrált Navision terméket.
"Azt gondolom, hogy nagy előrelépést jelent a kiskereskedelemi szektor számára, hogy a hazai piacon is megjelent a Landsteinar, hiszen ezentúl nemcsak a multinacionális vállalatoknak tudunk hatékony és teljes körű megoldást kínálni, hanem a kiskereskedelem bármely területén tevékenykedő, Microsoft Navision-t használó ügyfelek számára is" - mondta Barbara Dreska, az LLP Csoport és az LLP Budapest ügyvezető igazgatója.
A Landsteinar Retail PlusPOS az eladás helyén, azaz a pénztárnál futó alkalmazás, amely PC alapú számítógépen fut. A megoldás gyakorlati haszna, hogy egyesíti a pénztárgép egyszerű kezelhetőségét és gyorsaságát a vállalatirányítási rendszer funkcióival. Ezáltal egyszerűsíti, és könnyen átláthatóvá teszi kiskereskedelmi környezetben az árucikkek, a vevők és a személyzet menedzselését, egységes rendszerben kezelve a teljes üzleti folyamatot, a kasszától, a készletkezelésen és pénzügyön keresztül a felsővezetői üzleti analitikáig.
A kasszarendszer így már a pénztárfolyamatok támogatásán túl a háttérfolyamatok ellátását is tudja biztosítani, a kiskereskedelmi és vendéglátási tevékenységet folytatók számára.
A rendszer megtekinthető a "RetailTech" Kongresszuson a Budapest Sportarénában június 1-2-án, ahol az LLP Budapest és a VH Com Kft. közösen mutatják be a kereskedelmi szektor számára a lehető legszélesebb körű pénzügyi megoldáscsomagot.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft IT a 2008-as pekingi olimpián
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Folyamatos növekedésben az LLP
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Open XML - A felhasználók döntenek dokumentumaik formátumáról
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Nem fejleszti tovább a Digital Image képkezelő szoftvert a Microsoft
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.