Belvízi hajózás európai információs rendszerének előkészítése
A 2002 őszén indult programra az EU 5 millió eurót biztosított, amelyet a részt vevő 11 ország 44 intézménye ugyanekkora összeggel pótolt ki, amiből a magyar hozzájárulás 300 ezer eurót tett ki.
Utalt arra, hogy a belvízi hajózással foglalkozó Páneurópai Miniszteri Konferencia Rotterdamban 2001. szeptember 6-án nyilatkozatot adott ki, amelyben az érintett kormányokat felkérték egy 2005-re megvalósuló páneurópai Folyami Információs Rendszer
(RIS) létrehozására.
Az Európai Unió, az ENSZ-EGB, a Rajnai Központi Bizottság és a Duna Bizottság támogatásával kidolgozott információs rendszer hozzájárul a biztonságosabb és hatékonyabb belvízi szállításhoz.
"A Compris projekt utolsó évének kiemelten fontos feladata a részt vevő partnerek közreműködésével kifejlesztett AIS (Automatikus Hajóazonosító Rendszer - Automatic Identification System) és az ERI (Nemzetközi Elektronikus Jelentés - Electronic Reporting
International) módszereinek, valamint a távoktatás fedélzeti alkalmazásának a magyar Duna-szakaszon történő bemutatása" - emelte ki Pál Ernő.
Kifejtette: az Európai Parlament támogatja az egységes európai folyami információs rendszer kiépítését, amelynek célja a hatékony és környezetbarát vízi közlekedés feltételeinek megteremtése, emellett számos gazdasági és környezeti előnyt biztosít a belvízi hajózási szektornak.
A rendszer képes lesz azonnali elektronikus tájékoztatást adni a folyami közlekedés részvevőinek az adott vízi jármű közvetlen környezetének aktuális hajózhatósági feltételeiről. E mellett pontosan beméri egy-egy hajó helyzetét az információs központok műholdas rendszerének segítségével, növelve ezzel a biztonságot.
A már létező RIS útmutatások alapján Magyarország részéről a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület vesz részt a munkában: a Dunai Információs és Segélyhívó Rendszert illeszti az egységes szolgáltatások sorába.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást július 1-jén
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.