Belvízi hajózás európai információs rendszerének előkészítése
MTI Sajtóadatbank, 2005. június 9. 09:12
A belvízi hajózás európai információs rendszerének előkészítésével foglalkozó "Compris" nemzetközi kutatási projekt eredményeit kedden mutatták be Budapesten.
Pál Ernő, a Közlekedéstudományi Intézet fejlesztési irodavezetője, a Compris projekt magyarországi koordinátora az MTI-nek elmondta: a Compris az EU 5-ös K+F keretprogramja keretében 11 ország 44 intézményének közreműködésével folytatott, a belvízi közlekedés egységes európai információs rendszerének megteremtésére irányuló kutatási projekt.
A 2002 őszén indult programra az EU 5 millió eurót biztosított, amelyet a részt vevő 11 ország 44 intézménye ugyanekkora összeggel pótolt ki, amiből a magyar hozzájárulás 300 ezer eurót tett ki.
Utalt arra, hogy a belvízi hajózással foglalkozó Páneurópai Miniszteri Konferencia Rotterdamban 2001. szeptember 6-án nyilatkozatot adott ki, amelyben az érintett kormányokat felkérték egy 2005-re megvalósuló páneurópai Folyami Információs Rendszer
(RIS) létrehozására.
Az Európai Unió, az ENSZ-EGB, a Rajnai Központi Bizottság és a Duna Bizottság támogatásával kidolgozott információs rendszer hozzájárul a biztonságosabb és hatékonyabb belvízi szállításhoz.
"A Compris projekt utolsó évének kiemelten fontos feladata a részt vevő partnerek közreműködésével kifejlesztett AIS (Automatikus Hajóazonosító Rendszer - Automatic Identification System) és az ERI (Nemzetközi Elektronikus Jelentés - Electronic Reporting
International) módszereinek, valamint a távoktatás fedélzeti alkalmazásának a magyar Duna-szakaszon történő bemutatása" - emelte ki Pál Ernő.
Kifejtette: az Európai Parlament támogatja az egységes európai folyami információs rendszer kiépítését, amelynek célja a hatékony és környezetbarát vízi közlekedés feltételeinek megteremtése, emellett számos gazdasági és környezeti előnyt biztosít a belvízi hajózási szektornak.
A rendszer képes lesz azonnali elektronikus tájékoztatást adni a folyami közlekedés részvevőinek az adott vízi jármű közvetlen környezetének aktuális hajózhatósági feltételeiről. E mellett pontosan beméri egy-egy hajó helyzetét az információs központok műholdas rendszerének segítségével, növelve ezzel a biztonságot.
A már létező RIS útmutatások alapján Magyarország részéről a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület vesz részt a munkában: a Dunai Információs és Segélyhívó Rendszert illeszti az egységes szolgáltatások sorába.
A 2002 őszén indult programra az EU 5 millió eurót biztosított, amelyet a részt vevő 11 ország 44 intézménye ugyanekkora összeggel pótolt ki, amiből a magyar hozzájárulás 300 ezer eurót tett ki.
Utalt arra, hogy a belvízi hajózással foglalkozó Páneurópai Miniszteri Konferencia Rotterdamban 2001. szeptember 6-án nyilatkozatot adott ki, amelyben az érintett kormányokat felkérték egy 2005-re megvalósuló páneurópai Folyami Információs Rendszer
(RIS) létrehozására.
Az Európai Unió, az ENSZ-EGB, a Rajnai Központi Bizottság és a Duna Bizottság támogatásával kidolgozott információs rendszer hozzájárul a biztonságosabb és hatékonyabb belvízi szállításhoz.
"A Compris projekt utolsó évének kiemelten fontos feladata a részt vevő partnerek közreműködésével kifejlesztett AIS (Automatikus Hajóazonosító Rendszer - Automatic Identification System) és az ERI (Nemzetközi Elektronikus Jelentés - Electronic Reporting
International) módszereinek, valamint a távoktatás fedélzeti alkalmazásának a magyar Duna-szakaszon történő bemutatása" - emelte ki Pál Ernő.
Kifejtette: az Európai Parlament támogatja az egységes európai folyami információs rendszer kiépítését, amelynek célja a hatékony és környezetbarát vízi közlekedés feltételeinek megteremtése, emellett számos gazdasági és környezeti előnyt biztosít a belvízi hajózási szektornak.
A rendszer képes lesz azonnali elektronikus tájékoztatást adni a folyami közlekedés részvevőinek az adott vízi jármű közvetlen környezetének aktuális hajózhatósági feltételeiről. E mellett pontosan beméri egy-egy hajó helyzetét az információs központok műholdas rendszerének segítségével, növelve ezzel a biztonságot.
A már létező RIS útmutatások alapján Magyarország részéről a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület vesz részt a munkában: a Dunai Információs és Segélyhívó Rendszert illeszti az egységes szolgáltatások sorába.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást július 1-jén
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39