A régió legnagyobb Sun Ray vékonykliensrendszere a Fővárosi Csatornázási Műveknél
A Sun által javasolt és az Answare Kft.-vel közösen megvalósított Sun Ray vékonykliens-rendszer, a Solaris operációs rendszeren futó Java Desktop System (JDS) környezete (Mozilla bőngésző és levelezőkliens, komplett irodai programcsomag), a központi Terminal Server kiszolgálókra konszolidált üzleti alkalmazások, valamint a Java Enterprise System Directory, Messaging és Calendar szoftverek központi címtár, levelezés és groupware funkciói egységes felhasználói felületet, a vékonyklienseknél használt csipkártyák révén pedig teljes mobilitást és kulturált, ergonomikus munkafeltételeket biztosítanak a Fővárosi Csatornázási Művek munkatársai számára.
"A hagyományos rendszerek kiépítéséhez képest ezzel a döntéssel jelentős megtakarítást könyvelhettünk el, ugyanis nem kellett minden felhasználónk számára drága PC-t vásárolnunk, majd ezeket hálózatba kötnünk. További költségcsökkenést jelent az is, hogy a korábban fizetett licenszdíjak költségei jelentősen csökkennek, és a desktop üzemeltetése és a központi adminisztráció is lényegesen kevesebbe kerül. A 10 darab igen magas rendelkezésre állású 2 processzoros Sun Ray szerver mindemellett igen egyszerűen és biztonságosan, a vírustámadásokat teljesen kiküszöbölve működtethető. Ráadásul az sem kizárt, hogy a későbbiekben a rendszert tovább bővítsük - mondja a Altorjay Zoltán, a Főváros Csatornázási Művek informatikai osztályának vezetője. "Számunkra ezen kívül az is fontos volt, hogy a most kiépített 300 munkaállomásnál dolgozó munkatársainknak nem jelentett gondot a rendszerek cseréje, hiszen a Sun által bevezetett JDS felület nagyon hasonlít a Windows desktop felülethez."
Az új rendszer nagy előnye, hogy a hagyományos PC-k használatával szemben nincs szükség kliens oldali karbantartásra sem hardver-, sem szoftverszempontból. A hardvermeghibásodások valószínűsége az egyszerű kialakításnak köszönhetően rendkívül csekély. Ugyancsak az egyszerű hardver az oka az alacsony áramfogyasztásnak. A szoftvereket csupán a szerveren kell központilag telepíteni, és a frissítésük is központilag - a szerveren - történik. Természetesen az is jelentős könnyebbséget jelent, hogy a vékonyklienst a felhasználó nem tudja elrontani: a szoftverekhez nem fér hozzá, és mivel nincs helyi adattároló vagy feldolgozó egysége, gyakorlatilag vírusveszély sem létezik. Továbbá, mivel egy központi szerver szolgálja ki a vékonyklienseket, a számítógépes munkaállomások nem állnak le, nem fagynak le. A vékonykliens értékállóságának, hosszú távú alkalmazhatóságának köszönhetően a rendszer alkalmazása során a környezetvédelmi szempontok is lényegesek: míg a PC-ket rendszerint két-három évenként kell cserélni, a Sun Ray vékonykliensekre 5 éves cseregaranciát ad a gyártó, és emiatt a környezetszennyezés mértéke is kisebb.
A Sun vékonykliens megoldása technológiai értelemben vett "igazi" vékonykliens, tehát az eszköz teljesen állapotmentes és nincsenek benne mozgó alkatrészek sem. Ennek, és a mögötte álló nagy rendelkezésre állású szervereknek köszönhetően a munkaállomások nem állnak le, nem fagynak le. Továbbá, míg a PC-ket rendszerint két-három évenként kell cserélni, a Sun Ray rendszerekre 5 éves garancia érvényes, ami mind értékállóság mind környezetvédelmi szempontból egyedülállóvá teszi a megoldást.
A Főváros Csatornázási Művek számára mindezek mellett az is fontos volt, hogy a Sun vállalta a dolgozók számára a betanítást és a felhasználó szintű oktatást, s valamint hogy a rendszer telepítésével a vállalaton belül szebb, esztétikusabb munkakörnyezetet lehetett kialakítani.
Kapcsolódó cikkek
- Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást július 1-jén
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Jövőre már bankkártyával is fizethetünk adót az APEH-hivatalokban
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Környezetbarát vékonykliens rendszer a Fővárosi Bíróságon
- ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel
- Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.