Páneurópai szerzői jogi koncessziót szorgalmaz az EU az online zenei szolgáltatásokhoz
Milkovits Gábor, 2005. július 8. 20:35
Az Európai Bizottság az összes uniós tagállamra egyszerre érvényes szerzői jogi koncesszió kidolgozását szorgalmazza az internetes zeneáruházak számára.
Jelenleg ha valaki üzleti célú online zeneletöltő szolgáltatást szeretne indítani Európában, akkor mind a 25 uniós tagállam illetékes engedélyeztetési testületénél végig kell járnia a szükséges, sokszor nem is olcsó procedúrát. Mindez igen komoly versenyhátrányba hozza az Egyesült Államokkal szemben az öreg kontinenst: az amerikai online zeneszolgáltatók bevétele tavaly átszámítva 207 millió euró volt, szemben az európai 27,2 millióval. Becslések szerint a szakadék az idén tovább nőhet, 500 millió/106,4 millió eurós arányokkal az Egyesült Államok javára. Charlie McCreevy, az EU belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosa az ügyben kiadott közleményében leszögezi, hogy az egységes szerzői jogi koncesszió hiánya hátráltatja az európai székhelyű online szolgáltatások elindítását.
Tilman Lueder, az EB fent említett biztosságának szerzői jogi ügyekért felelős vezetője egy sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hogy az illetékesek már tárgyalnak az ügyben érintett cégek képviselőivel, és reményei szerint októberben elfogadásra is kerülhet a szükséges rendelet vagy ajánláscsomag.
Tilman Lueder, az EB fent említett biztosságának szerzői jogi ügyekért felelős vezetője egy sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hogy az illetékesek már tárgyalnak az ügyben érintett cégek képviselőivel, és reményei szerint októberben elfogadásra is kerülhet a szükséges rendelet vagy ajánláscsomag.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Adásszünettel a zenéért
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27