A Vivendi első féléve: nőtt a bevétel
MTI Sajtóadatbank, 2005. július 29. 10:38
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat az első félévben 9,13 milliárd
euróra növelte a bevételét az egy évvel korábbi 8,41 milliárd euróhoz képest, ismét bizonyítva, hogy a karcsúsítás igen jót tett a cégnek. Szervesen 7 százalékos volt a többlet.
A legnagyobb bevételtermelő az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt: forgalma 4,24 milliárd euróra gyarapodott 3,49 milliárdhoz képest. Viszonylag gyengén szerepelt a nagy versenyben az évtized elején erősen
eltúlzott terjeszkedés szinte utolsó maradéka, a Universal Music Group zenekiadó részleg, világ legnagyobbja: a forgalma 2,09 milliárd euróra nőtt 2,07 milliárdhoz képest. Jól teljesítettek az elektronikus játékok is: a forgalmuk 238 millió euróra bővült 148 millióhoz képest.
A Canal Plus tévé bevétele 1,7 milliárd euróra csökkent 1,83 milliárdhoz képest.
A második negyedévben a teljes bevétel 8 százalékkal, 4,62 milliárd euróra nőtt az egy évvel azelőtti 4,274 milliárdhoz viszonyítva, kissé elmaradva az elemzők előrejelzéseitől.
Erre az évre 1,8 milliárd eurós adózott eredményt várnak egyszeri tételek nélkül és 2 milliárdot jövőre.
Tavaly a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett. A tavalyi első félévben a cégcsoportnak még 1,86 milliárd eurós adó utáni vesztesége volt.
A francia távközlési részleg, az SFR-Cegetel tavaly is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es veszteség rekord volt a francia gazdaságtörténetben.
Tavaly a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.
eltúlzott terjeszkedés szinte utolsó maradéka, a Universal Music Group zenekiadó részleg, világ legnagyobbja: a forgalma 2,09 milliárd euróra nőtt 2,07 milliárdhoz képest. Jól teljesítettek az elektronikus játékok is: a forgalmuk 238 millió euróra bővült 148 millióhoz képest.
A Canal Plus tévé bevétele 1,7 milliárd euróra csökkent 1,83 milliárdhoz képest.
A második negyedévben a teljes bevétel 8 százalékkal, 4,62 milliárd euróra nőtt az egy évvel azelőtti 4,274 milliárdhoz viszonyítva, kissé elmaradva az elemzők előrejelzéseitől.
Erre az évre 1,8 milliárd eurós adózott eredményt várnak egyszeri tételek nélkül és 2 milliárdot jövőre.
Tavaly a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett. A tavalyi első félévben a cégcsoportnak még 1,86 milliárd eurós adó utáni vesztesége volt.
A francia távközlési részleg, az SFR-Cegetel tavaly is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es veszteség rekord volt a francia gazdaságtörténetben.
Tavaly a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.
Kulcsszavak: Vivendi Universal
Kapcsolódó cikkek
- A Vivendi- megerősítette évi prognózisát
- A Vivendi első negyedéve: 5,7 százalékkal nőtt a bevétel
- A Vivendi tavalyi éve: 55 százalékkal nőtt a profit
- A Vivendi első féléve: jelentős profitnövekedés
- A vártnál nagyobb profit a Vivendinél
- A Vivendi 2,2 milliárd eurós kártérítést követel a Deutsche Telekomtól
- Mérgesedik a Vivendi és a Deutsche Telekom küzdelme a PTC-ért
- Két nagy videojáték-gyártó a Bluray DVD formátumot támogatja
- A Vivendi Universal forgalma csökkent, de kevésbé a vártnál
- Vivendi Universal: Emelkedett az eredmény, de nőtt a veszteség is
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27