Ország- és iparág-specifikus Navision bővítmények a rEVOLUTION-től
A szoftverpiacon gyakran találkozhatunk olyan megoldásokkal, amelyek a maguk nemében tökéletesek, ám nem mindig tartalmazzák maradéktalanul az adott ország egyedi ügyviteli, üzleti sajátosságaihoz igazodó funkciókat. A szoftverfejlesztő cégek e probléma kiküszöbölésére különböző bővítményeket, modulokat fejlesztenek ki egy-egy szoftver honosítása során. A rEVOLUTION Software saját Microsoft Navision felhasználói részére a rendszer kiváló tulajdonságait kihasználva, saját évtizedes ügyviteli tapasztalatát adaptálva speciális bővítményeket fejlesztett ki a Navision-rendszerhez, amelyek megkönnyítik a hazai vállalkozások szoftverhasználatát, és a szűkebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők számára is lehetővé teszik a szoftverben rejlő lehetőségek kihasználását.
Házi Pénztár
A Navision nemzetközi alapszoftvere eredendően nem tartalmaz Házi Pénztár funkciót, mivel Európa nagy részén a készpénzmozgások teljességgel eltűntek, így nemzetközi szinten nem volt szükség e funkció kifejlesztésére és beépítésére. A magyarországi vállalatok pénzügyi működéséhez azonban elengedhetetlen a Házi Pénztár megléte. Ezért a rEVOLUTION saját rendszeréhez korábban kifejlesztett és sok száz felhasználó által már tesztelt megoldását ültette át Navision-környezetre, amely mind működését, mind funkcióját tekintve kimagasló termék a piacon.
Banki Kommunikáció
Egy vállalat működéséhez elengedhetetlen a megfelelő banki kommunikáció megléte. A különböző banki pénzmozgások ugyanis ma már többnyire elektronikus úton történnek, így létfontosságú a banki tranzakciókhoz szükséges adatok, átutalásokhoz, számlakiegyenlítésekhez szükséges információk folyamatos küldése, illetve a bank visszaigazolásainak, kivonatainak fogadása, a számlatörténet naprakész dokumentációja.
A ma a hazai piacon megtalálható Navision banki kommunikációs hozzáfejlesztések sajnos elsősorban a küldő oldalra fókuszálnak, és figyelmen kívül hagyják a banki visszajelzések fogadását. Ennek oka elsősorban az, hogy a fejlesztés során nehézséget jelent a különféle bankok eltérő formátummal való kommunikációjának kezelése. A rEVOLUTION Software ezt a piaci rést kívánta betölteni a legújabb Navision bővítményével, amelyet a saját meglévő rendszerére kialakított, hét hazai pénzintézet információinak fogadására alkalmas banki kommunikációs moduljának ügyféltapasztalatait felhasználva fejlesztett ki.
„A rendszerhez a küldő oldal mellé egy olyan fogadó oldali algoritmust is kifejlesztettünk, amely a bank által átküldött adatokból megállapíthatóvá teszi akár azt is, hogy melyik ügyfelünk mely számláját egyenlítette ki.” – mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION Software Termék- és Szolgáltatás Üzletág igazgatója. „Ezeknek az algoritmusoknak a segítségével nyomon követhetővé válik a beérkezett pénzösszegek útja, lekérdezhetővé válnak a tranzakciók adatai is. Új bankformátumra való igény esetén pedig nagyon rövid idő alatt elkészíthető egy olyan kiegészítő funkció, amely az új banktól is lehetővé teszi az adatfogadást.” A fogadó oldal beépítése a banki kommunikációba jelentősen megkönnyíti a vállalatok munkáját, hiszen nem kell plusz időt fordítani az adatok külön bevitelére, hiszen ezt a program végzi el.
Vezetői információs rendszer
A Navision rugalmas rendszer lévén, sok olyan intuitív eszközt tartalmaz, amelynek segítségével rengeteg szempont szerint kérdezhetők le adatok, információk. A rendszer kiemelkedő tudású Business Analytics bővített verziója azonban nem került honosításra, hiszen a hazai piaci lehetőségek nem tették volna lehetővé ennek értékesítését, igen magas árfekvéséből adódóan.
Ennek pótlására fejlesztette ki a rEVOLUTION Vezetői Információs Rendszerét, amely a fejlesztő cég korábbi alkalmazásai elemző rendszereinek adaptációjával valósult meg. Az új modul nem korlátozódik egyetlen rendszerre, hanem több rendszerből is képes adatokat gyűjteni.
A programcsomag installálása után az Excel függvénykészlete automatikusan kibővül, az adott alkalmazások mellett 20-30 kiegészítő függvény is megjelenik, amelyek segítségével igen bonyolult elemzések is elkészíthetők.
Az Excel alapjában véve táblázatok készítésére szolgál, a különböző listák, kimutatások készítésére azonban nem célszerű az alkalmazása. Éppen ezért a rEVOLUTION Vezetői Információs Rendszerébe egy másik eszközt is beépített. A Dinamikus Listagenerátor alapösszefüggések tárolására alkalmas (pl.: foglalkoztatott kereskedők értékesítéséről kínál információkat).
Ezzel a két eszközzel egy olyan csomag alakítható ki, ami mind táblázatos, mind lista-típusú leképezéseket is valódi vezetői információkat tartalmazó rendszerré tud összefogni. A listák áttehetők Excel-be, vagy akár e-mailben is elküldhetők.
Vállalatindító modul
Minden vállalatirányítási rendszer bevezetésekor a részletes elemzési és tervezési szakaszt a rendszer beállítása (paraméterezése) követi, amely a legapróbb részletekig meghatározza az ERP-rendszer működését, ezért döntően befolyásolja az ERP-t használó cég ügyviteli munkáját. Éppen ezért egy vállalatirányítási rendszer beállítási szakasza jelentős emberi erőforrást, igen nagy szaktudást, rendszerismeretet, precizitást és nem utolsó sorban számos munkanapot, így komoly költséget is jelent egy vállalat számára.
A rEVOLUTION az egyszerűbb gazdálkodású cégek gyors indítására, és a bevezetési idő minimalizálására készítette el a piacon jelentős érdeklődésre számot tartó Vállalatindító modulját, amelynek segítségével a korábbi bevezetési idők nagyságrendileg csökkenthetők. A bevezetési idő akár egyharmadával való csökkentése a felhasználóknak már milliós megtakarítást jelenthet.
A rEVOLUTION saját bevezetési módszertanán alapuló, Vállalatindító modul talán legfontosabb erénye a rendszerparaméterezések meggyorsítása. E funkció segítségével ún. beállítási standardokat készíthetünk, melyek ideális esetben, módosítás nélkül felhasználhatók egy-egy új cég bevezetésekor. A beállítási standardok, olyan paraméterezést leíró táblázatok, melyeknek alkalmazásával a beállítási szakasz egyszerű esetben egy-két órára is lecsökkenthető.
Természetesen nincs két olyan cég, amely minden szempontból ugyanolyan beállítást igényelne. Bizonyos beállítások minden esetben változnak, a döntő többség azonban állandó, ezért az első vállalat paraméterezését, beállítási standardként tudjuk alkalmazni a többi hasonlóan működő vállalat bevezetésekor.
Egy ERP rendszer bevezetésének másik meghatározó kérdése, hogy a rendszert megvásárló cég eddig használt szoftvereiből milyen adatokat, milyen részletességgel és mennyi idő alatt tudunk átültetni az új rendszerbe. A Navision Vállalatindító modulja lehetőséget kínál arra, hogy minden szükséges és rendelkezésre álló törzsadatot gyorsan és főleg ellenőrzötten helyezzünk át bármilyen más rendszerből a Navision-be.
A Navision által kínált megoldás logikája nagyon egyszerű: a programból a rendszer bármelyik táblájának szerkezete exportálható egy Excel táblába, amit értelemszerűen fel kell tölteni a régi rendszerből, amelyet követően az adatbetöltés, az adatmennyiségtől függően rövid idő alatt és hiba nélkül fut le.
„A Vállalatindító modul alkalmazása óriási megtakarítást jelent a felhasználóknak, mind költség-, mind emberi erőforrás-igényét tekintve, valamint szabványos, biztonságos, kiszámítható indulást tesz lehetővé.” – mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION Termék- és Szolgáltatás Üzletág igazgatója. „ Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a bevezetés során tiszta lapot teremt, hiszen az ügyfél által az Excel-táblában rögzítettek biztosítják, hogy az új vállalatirányítási rendszer az ügyfél igényeinek megfelelően került bevezetésre.” – tette hozzá Juhász Zsolt.
Az új Navision bővítmények árfekvése a hazai vállalkozások anyagi lehetőségeinek figyelembe vételével került meghatározásra, vagyis egy átlag Navision árát egy-egy rEVOLUTION -modul nem drágítja jelentős mértékben: a felhasználók az alapár töredékéért juthatnak hozzá a kibővült funkciókhoz. Mivel a Navision alapszoftvere számos hasznos alkalmazást tartalmaz, a rEVOLUTION Software bővítményeinek köszönhetően a hazai vállalkozások számára is kiaknázhatóbbá válhatnak az alapszoftverben rejlő lehetőségek. A Microsoft nemzetközi tapasztalatára és a rEVOLUTION saját, hazai ügyviteli gyakorlati tapasztalatára építve készültek el a vállalatok indításához szükséges speciális fejlesztések.
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- MS ERP megoldás építőipari és holding vállalatokra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.