A Yahoo egymilliárd dollárral szállt be a kínai internetes piacra
Az Alibaba.com 2004-ben a becslések szerint négymilliárd dollár értékben közvetített internetes kereskedelmi üzleteket. A portál vezető szerepet tölt be a kínai és nemzetközi vállalatok közötti kereskedelmi kapcsolatok közvetítésében. Emellett Taobao portálja 40 százalékos piaci részesedéssel közvetít kínai magánszemélyek között aukciós üzleti kapcsolatokat.
A kínai internetes aukciós kereskedelem 50 százalékát az eBay felügyeli. A Yahoo és az Alibaba összefogásával az eBay már komoly konkurenciával kell hogy számoljon az országban. Az Alibaba 15 millió regisztrált ügyféllel rendelkezik, közöttük 100 ezer vállalattal, amelyek évente 250 dollár és 10 ezer dollár között bonyolítanak internetes vásárlásokat.
Az Alibaba portálján külföldi vállalatoknak lehetősége nyílik üzletek megkötésére kínai vállalatokkal és fordítva, de kínai vállalatok is használják a portált egymás közötti üzleti kapcsolataik lebonyolításához.
Az angol nyelvű Alibaba International főként a nemzetközi kis- és középvállalati közösséget szolgálja ki. 1,5 milliós regisztrált előfizetői bázisa a világ kétszáz országát képviseli. Az Alibaba China a kínai vállalatok egymás közötti kereskedelmi kapcsolatait bonyolítja, illetve segíti elő. Ügyfélbázisa hatmillióra tehető. A Taobao aukciós portál több mint hétmillió regisztrált ügyféllel rendelkezik. A fizetések lebonyolításában az AliPay működik közre együttműködve a vezető kínai kereskedelmi bankokkal, ami különösen előnyös felállás a hitel- és fizetőkártyákkal gyengén ellátott országban.
Kínai befektetésével a Yahoo a japán piacon elsajátított és jól bevált üzleti modellt követi. Japánban a Softbank megnyerésével építette ki szilárd hídfőállását. A Softbank egyébként résztulajdonosa az Alibaba.com-nak és minden bizonnyal közbenjárt az ügylet nyélbe ütésében.
A kínai e-kereskedelmi végfelhasználói piac növekedési ütemét évi nyolcvan százalékosra jelzik előre az elkövetkező évekre. 2007-re már 2,5 milliárd dolláros forgalmat várnak tőle. Az 1,3 milliárd lakosú ország 100 milliós internetes felhasználói rétege még meglehetősen alacsony telítettséget, de egyúttal abszolút értelemben óriási piacot képvisel. A becslések szerint 2010-re Kína maga mögé utasítja az Egyesült Államokat az internetes kapcsolattal rendelkező polgárok számát tekintve.
Kapcsolódó cikkek
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- Fontos sportoldalt vett a Yahoo az új elnök vezetésével
- Változások várhatók a Yahoo igazgatótanácsában is
- Murdoch eladná a Myspace-t a Yahoonak: 12 milliárd dolláros üzlet
- Távozik a Yahoo elnöke
- A Microsoft mégsem akarja megvenni a Yahoo-t
- A Yahoo is online reklámcéget vesz
- A Google ráduplázott a Yahoora
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.