Több mint 900 magyar kkv vett részt a Phare e-kereskedelmi programján
A 2004 elején indult program keretében összesen több mint 900 kis- és középvállalkozás, egyéni vállalkozó számára nyílt lehetőség alap- és gyakorlati ismereteket szerezni az elektronikus kereskedelemről, az elektronikus üzletről és ezek működéséről. Létrejött továbbá egy portál, amely a program folytatásaként segíti a vállalkozókat. A másfél éves "e-kereskedelem a versenyképes kis- és középvállalkozásokért" című programot a gazdasági tárca és az Európai Unió Phare Előcsatlakozási Alapja közösen finanszírozta, összesen közel 3,5 millió euróval, azaz mintegy 900 millió forinttal.
A programon belül az e-kereskedelem alapjait ismertető oktatás-sorozaton összesen több mint 700 kis- és középvállalkozás vett részt, kihasználva a rendelkezésre álló keretszámot. A képzés során a kkv-k az elméleti alapok elsajátításán túl gyakorlati eredményeket is elértek: kidolgozták az e-kereskedelmi tevékenységüket beindító stratégiai akciótervet.
A program során a 371 pályázó kkv közül 218 nyert el testre szabott tanácsadói támogatást saját e-stratégiája kialakításához, webáruháza létrehozásához vagy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez.
A program által fejlesztett portál (www.kkvportal.hu) 2004 októbere óta működik. A portál a vállalkozásoknak híreket, információkat szolgáltat, és egyben ingyenes lehetőséget nyújt saját weboldaluk és árukatalógusuk kialakítására és elhelyezésére.
A honlapon egy egyszerű regisztráció után mindenki számára lehetővé válik termékeinek, szolgáltatásainak bemutatása, rendelések felvétele, illetve üzleti együttműködések kialakítása, azaz a regisztrált cégek a portált valódi üzleti eszközként használhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Beszerzés - nyíltan
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.