IBM adatelemző megoldás járműgyártók számára
forrás Prim Online, 2005. szeptember 3. 13:55
Az IBM Detroitban bemutatott egy autóipari megoldást, a Quality Insightot, amely a legkülönbözőbb forrásokból, a szerelők jegyzőkönyveiből, az interneten fellelhető tesztekből, vásárlói véleményekből és tapasztalatokból, webnaplókból (blogokból), szervizek és márkakereskedők adatbázisaiból, javítási naplóiból rendszerez egy adott típusról rendelkezésre álló információtömeget.
A több forrásból összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzése az autógyárak számára lehetővé teszi, hogy emeljék a gyártás színvonalát és jobban kezeljék a garanciával kapcsolatos ügyeket. Kiderül, melyek azok az alkatrészek, amelyek meghibásodása a legvalószínűbb, így elkerülhetők a váratlan problémák és ritkábban lesz szükség a javítóműhely felkeresésére.
Az IBM rendszere képes a dokumentumokban levő szövegek és más, nem strukturált tartalomforrások feldolgozására, valamint a bennük levő mögöttes tartalmak, összefüggések és fontos tények megértésére. A nyílt szabványok alkalmazásával az autógyárak olyan kereteket alakíthatnak ki, amellyel értékesítési láncuk minden része, beleértve a kereskedőhálózatokat és a szállítókat is, integrálhatja az általa összegyűjtött hatalmas mennyiségű információt.
A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártó nagyon korán felfigyelhet tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhat ki, és kidolgozhatja a problémák kezelését. A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.
Az IBM rendszere képes a dokumentumokban levő szövegek és más, nem strukturált tartalomforrások feldolgozására, valamint a bennük levő mögöttes tartalmak, összefüggések és fontos tények megértésére. A nyílt szabványok alkalmazásával az autógyárak olyan kereteket alakíthatnak ki, amellyel értékesítési láncuk minden része, beleértve a kereskedőhálózatokat és a szállítókat is, integrálhatja az általa összegyűjtött hatalmas mennyiségű információt.
A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártó nagyon korán felfigyelhet tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhat ki, és kidolgozhatja a problémák kezelését. A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.
Kapcsolódó cikkek
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- TomTom ONE XL Kelet-Európában
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- Elegendő sávszélesség a teljes iTunes katalógus letöltéséhez 60 másodperc alatt
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k