Megújult a GKM informatikai infrastruktúrája

forrás Prim Online, 2005. szeptember 9. 14:32
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium IT üzemeltetési költségeinek csökkentését és informatikai rendszerének korszerűsítését tűzte ki célul. Ennek érdekében Novell rendszereket is magában foglaló, vegyes infrastruktúrájának felülvizsgálata mellett döntött. Az elkészített elemzések alapján világossá vált, hogy homogén Microsoft platformra történő váltással jelentős megtakarítás érhető el, ugyanakkor számos az intézményi munka hatékonyságát fokozó új szolgáltatás bevezetésre is lehetőség nyílik.
Magyarország egyik legnagyobb létszámú minisztériuma az új, Microsoft infrastruktúra kialakításával és a migrációval az ATIGRIS Informatika Rt-t bízta meg. Az Atigris rendszerintegrátorként járt el, összefogva és komplex rendszerben kezelve minden érintett szakmai területet.

Átfogó igényfelmérést, gondos koncepcionális-, rendszer- és implementációs tervezést követően a korábbi Novell Netware és GroupWise infrastruktúra leépítésre került. Nagy rendelkezésre-állású, fürtözött MS Windows Server 2003 és MS Exchange 2003 lett kialakítva. A kiszolgáló oldalon korszerű kvóta menedzsment és a mintegy 800 munkaállomáson teljes körűen egységes, szabályozott szoftver környezet került kialakításra MS Windows XP Pro, MS OfficePro 2003 alapokon. A vírusvédelem az új környezetnek megfelelően szintén újragondolásra, továbbfejlesztésre került az F-Secure termékeivel.

Az Atigris ezen felül kisebb fejlesztésekkel is segítette az új rendszer használatát, így pl. egy MS Active Directory integrált webes vállalati telefonkönyv megoldással, mely barátságos felületen teszi elérhetővé, kereshetővé, rendezhetővé és – megfelelő jogosultságok alapján – adminisztrálhatóvá a GKM munkatársainak adatait.

Ma a rendszer átláthatóbban, biztonságosabban működik, a korábbiaknál több és jobb szolgáltatást nyújt, gazdaságosabban és könnyebben üzemeltethető

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01