Egységes uniós engedélyek az online zeneáruházaknak
Milkovits Gábor, 2005. október 12. 21:25
Az Európai Bizottság (EB) bejelentette, hogy azok a társaságok, amelyek online zeneletöltési szolgáltatást szeretnének indítani az Európai Unió területén, ezentúl egységes, mind a 25 tagállamra érvényes engedélyeket szerezhetnek be a zeneszámok forgalmazására.
A szóban forgó cégeknek eddig többtucatnyi helyi hivatallal és a zeneiparban érdekelt társasággal kellett dűlőre jutniuk minden egyes uniós országban, ami miatt az iTunes és a Napster beindítása például hónapokat késett a tervezetthez képest, a Yahoo Music pedig a kiterjedt bürokrácia miatt mostanáig nincs is jelen az öreg kontinens piacán. Charlie McCreevy, az EB belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosa elmondta, hogy a jogdíjakat kezelő társaságoknak ezentúl az országhatároktól függetlenül teljes hatáskörük lesz az EU egész területén, ami azt jelenti, hogy a zeneáruházakat üzemeltető vállalkozásoknak egy előadó vagy szerző esetében csak egy ilyen csoporttal kell megegyezniük.
McCreevy hangsúlyozta, hogy szigorúan ellenőrizni fogják az eddigi bürokratikus ügyintézésért felelős társaságok tevékenységét, és amennyiben nem igazodnak az új szabályokhoz, úgy szigorú szankciókat fognak életbe léptetni ellenük. Az Európai Bizottság annak a gyakorlatnak is véget kíván vetni, hogy sok esetben a szerzők az országhatárok miatt nem mindig kapják meg az őket megillető jogdíjakat.
McCreevy hangsúlyozta, hogy szigorúan ellenőrizni fogják az eddigi bürokratikus ügyintézésért felelős társaságok tevékenységét, és amennyiben nem igazodnak az új szabályokhoz, úgy szigorú szankciókat fognak életbe léptetni ellenük. Az Európai Bizottság annak a gyakorlatnak is véget kíván vetni, hogy sok esetben a szerzők az országhatárok miatt nem mindig kapják meg az őket megillető jogdíjakat.
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Adásszünettel a zenéért
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Flash alapú Zune Wi-Fivel?
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27