SAS9: grid-technológiával bővített üzleti intelligencia
Mi a grid?
Az utóbbi évtizedekben elsősorban tudományos kutatások és elemzések során merült fel a kérdés, hogy hogyan lehet a nagykapacitású adattárolás, illetve a gyors adatfeldolgozás infrastrukturális határait kiterjeszteni költséges szuperszámítógépekbe történő befektetés nélkül. Megszületett a grid alapelve, amely nem más, mint az adatok különböző helyeken történő tárolására és elemzésére alkalmas hálózat. A grid több (akár egyszerű asztali) számítógép szabad kapacitását fordítja olyan feladatok megoldására, amelyek futási ideje egyetlen gépen túlságosan hosszú lenne. Ha tehát adott egy komplex, globális probléma, a vállalat minimális befektetéssel saját számítógépeit összefogva gridet hozhat létre.
A SAS együttműködése az IBM-mel és a Platform Computinggel
A grid válasz az adatbányászattal és az adatintegrálással szemben támasztott növekvő követelményekre, használatával a vezetői döntéshozatal gyorsabbá és hatékonyabbá válik. A SAS ezért tovább bővítve partnerkapcsolatát a Platform Computing céggel, az elosztott hálózatok és grid alkalmazások legnagyobb szoftvergyártójával, és grid funkciókat épített be adatintegrálási és adatbányászati termékeibe, hogy jobb ütemezést és hatékonyabb munkafolyamatot biztosítson az időigényes, összetett projektek számára.
A SAS a jelentősebb megoldásszállítók közül elsőként csatlakozott az IBM Grid and Grow programhoz, így grid-képességei optimalizáltan futtathatók az IBM piacvezető eServer BladeCenter-én is.
A SAS számítóhálózati környezete nélkülözhetetlen az adatfeldolgozásban, ha például egy bank a hitelek azonnali jóváhagyása érdekében gyorsítani kívánja bővülő ügyfélkörének hitel-besorolási folyamatát, vagy egy gyógyszergyártó cég további statisztikai elemzési eljárásokkal akarja pontosítani piacelemzését. A számítóhálózatok alkalmazásával felgyorsítható az adatintegrálás is, így a döntéshozók sokkal gyorsabban kaphatják meg elemzésre az ügyfelekkel, a készletezéssel vagy a beszállítókkal kapcsolatos adatokat, amelyek növekvő mennyisége alaposabb elemzéseket és pontosabb előrejelzéseket tesz lehetővé.
Az első Grid-felhasználók
Ma már pénzügyi intézmények, biotechnikai, gyógyszertani és orvostechnikai cégek, gyártóvállalatok, valamint állami intézmények használják világszerte a Grid-technológiát. Magyarország még csak most kezdett el ismerkedni a fogalommal, de folyamatosan bővül a Grid-ellátottság. A grid technológia hazai úttörői a PRC (Puclic Resource Computing, közösségi erőforrás alapú) technológiájú, nyitott kutatási projektek, amelyek lehetővé teszik nagyszámú személyi számítógép bekapcsolódását az elosztott rendszerekbe. A Desktop Gridek létrehozására tett törekvések azt jelzik, hogy a grid-megoldások hazánkban is egyre terjednek. Nem meglepő tehát, hogy a SAS további, grid-hálózatokra felkészített alkalmazások kifejlesztését tervezi.
Kapcsolódó cikkek
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- Már 24 országban érhető el a Sun Network.com szolgáltatása
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások
- Az Accenture és a SAS közösen erősíti BI képességeit
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
- Szakmai elismerés és közönségdíj a SAS szoftvereinek
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Korszerűbb kórházak SAS-sal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.