Hisz-e Ön annak, ha egy cég csupa szépet mond magáról a honlapján?
Tehát tegyük fel, hogy az érdeklődő rákeres az Interneten arra, amire szüksége van. Ilyenkor legtöbbször csak a türelme szab határt annak, hogy hány ajánlatot böngészik végig a felhozott találatok közül. Melyiket fogja választani?
Itt mindjárt két válasz is kínálkozik, az egyik arra az esetre vonatkozik, amikor azonnal szüksége van a termékre, így MOST döntést is akar hozni, a másik pedig arra, amikor egyelőre csak információt gyűjt, és a döntést néhány nap vagy hét múlva akarja meghozni. Ebben a mai cikkben csak az első esetet vizsgáljuk, azaz azt elemezzük, hogy hogyan lehet meggyőzni a látogatót arról, hogy azonnali döntése esetén a mi vállalkozásunktól vegye meg a szükséges dolgot.
Tekintsünk el az ár és a minőség szempontjaitól, tegyük fel, hogy a konkurencia is hasonló áron, hasonló minőségben nyújtja a terméket vagy a szolgáltatást, és mindenki hasonlóan dicséri is magát a honlapján. Mi akkor a varázsszó?
Az ajánlás. A bizalom elnyerésének egyik legnagyobb fegyvere az ajánlások felsorakoztatása. Az egy dolog, hogy mit mond magáról a cég, de az már más, hogy mit mondanak róluk az ügyfelei. Sokkal hihetőbbnek hangzik az, ha más mondja, mintha a vállalkozás magát dicsérné.
És hogyan kell az ajánlást alátámasztani? Úgy, hogy nemcsak az ajánló nevét, beosztását és az ajánlás időpontját adjuk meg, hanem például az Internet-címét is, hogy a látogatók – ha kedvük tartja – utána is tudjanak nézni, hogy az ajánló személy tényleg létezik-e, és tényleg olyan területen dolgozik-e, ahol valószínűsíthető, hogy használja az éppen ajánlott terméket vagy szolgáltatást.
Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén a tárhelyen és az email-kampányainkban is tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Hogyan gyűjtsük az ajánlásokat? Minden elképzelhető módon, amit a kreativitásunk megenged. A honlapunk részeként tegyük fel a felkérést a tárhely területünkre. Írjunk félévente egy levelet a meglévő ügyfeleinknek, és kérjünk tőlük ajánlást. Készítsünk elő egy automatikusan kiküldött levélsorozatot az új ügyfeleinknek, amelyikben valahányadik levelünk szóljon az ajánláskéréséről. (Annyi időt hagyjunk eltelni a megrendeléstől, hogy már bizonyosan legyen módja megtapasztalni a termékünk, illetve szolgáltatásunk nagyszerűségét.) Adjunk pár mintát azok kezébe, akiktől ajánlást kérünk. A kedvenc ajánláskérő formulámat az egyik tárhelyre telepíthető Internet-marketing szoftverünknél láttam: minden egyes elinduláskor a kezdőoldal maga egy ajánláskérő űrlap.
Általában viszonozni szoktuk az ajánlásokat a következő módon: Amikor felhasználjuk az ajánlást, akkor az ajánló személy vagy cég neve után az ajánlást a honlapjukra mutató link zárja. Így, ha a mi oldalunkon böngésző látogatók ellenőrizni szeretnék az ajánlás hitelességét, amit gyakran meg is tesznek, akkor így az ajánlónkhoz irányítjuk őket, ezáltal az ő potenciális ügyfeleivé is válnak. Ráadásul, ha nekünk egy forgalmas Internet oldalunk van, akkor az egyik főoldalunkról eredő közvetlen link igen értékes az ő saját Internet-marketingje szempontjából is. Ezért ajánlást adni és kapni egy nyerő-nyerő helyzet.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.