FlexFrame for Oracle: adatközpontban a grid-számítástechnika
Napjainkban az alkalmazások és az infrastruktúra rendelkezésre állásának kezelése, valamint az átállási és a terhelési forgatókönyvek gazdaságos megvalósítása jelenti a legnagyobb kihívást az informatikai vezetők számára. A FlexFrame for Oracle olyan szervezeteknek készült, ahol üzleti szempontból kritikus alkalmazások futnak, az erőforrások kihasználtsága jelentős időbeni ingadozást mutat, és a folyamatos rendelkezésre állás is alapkövetelmény. A forgalmi csúcsok bármikor jelentkezhetnek – szezonális jelleggel (pl. karácsonykor vagy iskolakezdéskor), promóciókhoz kapcsolódva (pl. ha a vállalat egyszeri kedvezményes ajánlattal próbálja csökkenteni raktárkészleteit), vagy rendszeres események (pl. bérszámfejtés vagy hó végi elszámolás) idején. A FlexFrame for Oracle jól boldogul az ilyen speciális helyzetekkel, és dinamikusabban, hatékonyabban és hatásosabban tudja növelni az általános szolgáltatási szintet, mint a normál szerverfarmok. A FlexFrame for Oracle valamennyi J2EE-alapú alkalmazással együttműködik, blade-szervereken és szabványos tárolórendszereken is fut. Ráadásul nyílt platform, így gazdái teljes szoftverállományukat virtualizálhatják, és bármely pillanatban a grid tetszőleges szerverén tudják futtatni az alkalmazás- és adatbázis-szolgáltatásokat.
A FlexFrame for Oracle csökkenti a költségeket, és azonnal növeli a hatékonyságot, ráadásul harmonikusan illeszkedik a meglévő környezetbe.
A grid-számítástechnika gyökeresen megváltoztatja az informatikai erőforrások kezelésének tradicionális szemléletét. Az alkalmazások hagyományosan dedikált rendszerekre telepítve elégítik ki a szolgáltatási igényeket. A grid-környezet dinamikusan osztja el az informatikai elemeket (alkalmazásokat, tárolókat, processzorokat), majd a feladat végeztével, amikor már nincs szükség rájuk, új igényekhez rendeli hozzá őket. Ez összhangot teremt a grid-számítástechnika és a szolgáltatásorientált architektúra (SOA) között. A SOA-környezetben a szervezet üzleti folyamatai IT-szolgáltatások formájában futnak, és ezek bármelyike igényelheti a grid által dinamikusan kiosztott rendszererőforrásokat. A grid-számítástechnikára jellemző a szerverek és az adatok, illetve a szerverek és az alkalmazások szétválasztása. A grid fő technológiái a virtualizáció (a valós elemekre telepített, statikus rendszerek hiánya) és az automatizálás (a grid automatikus adminisztrálása és felügyelete, amely révén a grid önmagát menedzseli).
A FlexFrame for Oracle elemei
A Fujitsu Siemens Computers előkonfigurált építőelemeket biztosít és a megfelelő integrációs funkciókkal (interfészekkel) gondoskodik a zavartalan együttműködésről.
· Az Oracle Application Server 10g és az Oracle Real Application Clusters (RAC) technológiát hasznosító Oracle Database 10g biztosítják az alkalmazás- és adatbázis-szolgáltatások alapvető szoftverkészletét. Az adminisztrációs elem, az Oracle Enterprise Manager 10g részeként működő Oracle Grid Control végzi a szolgáltatások figyelését.
· Az ASCC™ (Adaptive Services Control Center) a Fujitsu Siemens Computers megoldása a szerverműködés automatizálására. Az ASCC™ szoftver két fürtözött Intel-alapú szerveren (vezérlő-node-on) fut, és ágensprogramokat illetve szabványos SNMP trap-üzeneteket alkalmazva figyeli a farmban működő összes szervert. Ha változást észlel a farmon belül (pl. meghibásodik az egyik szerver), beágyazott döntési motorja automatikusan elindítja a szükséges korrekciós intézkedést a rendszergazdák által előre beállított szabályok alapján.(Például a RemoteDeploy szoftver segítségével áttölti az érintett szolgáltatást egy másik szerverre.)
· Az operációs rendszer és az alkalmazások szoftverképeinek betöltését végző Netboot lehetővé teszi a PRIMERGY blade-szerverek központi helyszínről történő elindítását. Valamennyi szolgáltatást, boot-képet, beállítást és adatbázis-adatot központi tárhelyen tartja karban. A szolgáltatási adatokat más tároló-infrastruktúrában (pl. NAS-környezetben) is képes tárolni. A képeket igény szerint a konkrét szerverre adaptálja (figyelembe véve pl. az IP-címet és a többi szerverfüggő adatot).
· A kimondottan a FlexFrame™ for Oracle infrastruktúrához kifejlesztett FlexFrame for Oracle Gridpack V1.0A szoftver gondosodik a fent ismertetett elemek optimális összhangjáról és együttműködéséről.
· A PRIMERGY BX620 blade-szerverek ideális platformot kínálnak ehhez a környezethez, mivel hardverarchitektúrájuk támogatja a szerverfarmok kevés manuális műveletet igénylő, egyszerű karbantartását és skálázását. A PRIMERGY blade-szerverek felügyeleti funkciói szorosan együttműködnek a RemoteDeploy és ASCC megoldásokkal.
Az ügyfeleknél jelentkező előnyök
· Optimális erőforrás-kihasználtság
o a szerverek és tárolók egységes erőforrásbázisként történő kezelése (pooling) és
o a CPU-erőforrások szabályalapú, automatikus alkalmazáshoz és adatbázis-szolgáltatáshoz rendelése
· Elődefiniált szolgáltatási szintek
o a teljesítmény- és állapotadatok folyamatos figyelése, a leállt szolgáltatások automatikus javítása és az erőforrások igény szerinti kiosztása
· Minimális teljes élettartamra vetített összköltség (TCO)
o a szerver-erőforrások konszolidálása
o az adminisztratív feladatok automatizálása, és ezen keresztül az emberi beavatkozások gyakoriságának csökkentése
o kedvező szoftverlicenc-modell biztosítása
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Fujitsu Siemens: környezettudatosság felsőfokon
- Új, energiatakarékos PC a Fujitsu Siemenstől
- Fujitsu Siemens tábla PC-k a Wizz Air pilótafülkéiben
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Új termékigazgató a Fujitsu Siemens Computers Kft.-nél
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Sebességre termett: új LIFEBOOK S6410
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.