A dél-koreai LG 10 százalékos fejlődést vár eladásaiban
A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező dél-koreai LG Electronics, a világ második számú síkképernyő-panel gyártója azt fontolgatja, hogy 2007-ben üzembe helyez még egy gyártósort. Ezzel majdnem megkétszerezné a kapacitását, s így a világ elsőszámú gyártója lehetne.
Az LG Electronics novemberben közölte, hogy az idén 50 százalékkal növeli gyártó kapacitását, és ezzel 2006 második felében havonta 180 ezerrel több, összesen 550 ezer PDP panelt tud majd előállítani, majd 2007-től - ha a másik beruházás megvalósul – havi 730 ezerrel többet.
A társaság becslése szerint a síkképernyők piaca 2010-ben a jelenlegi háromszorosára növekszik, és 25 millió eladására lehet számítani évente. A vállalat vezetői úgy látják, hogy rohamléptekkel bővül a nagy tévékészülékek kereslete, s a világ egyre inkább a digitális televíziózás irányába megy.
A vállalat korábban már jelezte, hogy másik érdekeltsége, az LG.Philips - amely a holland Philips az LG Electronics lapképernyő gyártó 32,9-37,9 százalékos közös vállalata (a többi részvény közkézi) - számos kelet-európai országban vizsgálja egy lapképernyőket gyártó üzem építésének a lehetőségét. Az üzem lapképernyő paneleket állítana elő. A beruházás tervezett nagyságrendjéről a cég maga nem adott tájékoztatást.
A Philipsnek Székesfehérváron van érdekeltsége, ott a gyár igazgatójának szeptember végi közlése szerint az idén 700 ezer LCD televízió készül. A gyár júliusban kezdte meg a folyadékkristály kijelzésű, lapos, keskeny, könnyű tévékészülékek tömeges gyártását, korszerű televíziók előállításához 60 százalékos arányban magyar beszállítóktól szerzi be a fém-, a műanyag- és csomagolóanyagokat, valamint az elektronikai részegységet a cég. Az LCD kijelző az LG-Philips távol-keleti gyárából érkezik Székesfehérvárra.
Az LG.Philips LCD Co. Ltd., a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - októberben 227 milliárd vonos (218 millió dollár) adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, több mint ötször nagyobbat a második negyedévi 41 milliárd vonnál, habár még 22 százalékkal elmaradt a 2004-es harmadik negyedben elért 291 milliárd vontól.
Mind az eladott mennyiségek, mint az árak javultak a lapos képernyőknél és az elektronikus kijelzőknél, habár az árak még elmaradnak a tavalyi csúcstól. Úgy vélték, hogy további áremelkedésre az év végéig már nem lehet számítani az átlag szintjén.
Nagy reményeket fűznek a tervezett lengyelországi modulüzemükhöz is - a 429 millió eurós, Wroclaw környéki beruházást szeptemberben jelentették be, ehhez a lengyel kormány 99 millió zlotys (6 milliárd forint) támogatást ad. Az építkezést a jövő év első felében kezdik, 2007-től már termelne, és a kapacitást 2011-re futtatnák fel évi 11 millió LCD-televíziós modulra.
Az üzemi eredmény 240 milliárd vonra (230 millió dollár) emelkedett a második negyedévi 29 milliárd vonról. A 2004-es harmadik negyedben 256 milliárd von volt.
Az értékesítés 19 százalékkal 2,741 billió vonra (2,63 milliárd dollár) nőtt a második negyedévi 2,308 billió vonhoz képest, és 46 százalékkal volt nagyobb az egy évvel azelőtti 1,875 billió vonnál.
Kapcsolódó cikkek
- LG Google csokoládé telefon
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- LG Csokoládé laptop
- Moszkvában debütált a kompakt LG Shine telefon
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Késik az LG kéklézeres kombó lejátszója
- Blu-ray, HD DVD, DVD: mindent ismer az új LG író
- Nagyteljesítményű mikro Hi-Fi az LG-től
- Megérkezett Európába az LG Shine telefon
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
AOC U27B3CF: 4K USB-C megoldás a jelenkor irodai felhasználóinak
A kijelzőspecialista AOC büszkén mutatja be az U27B3CF modellt, a 27 hüvelykes (68,6 cm) 4K monitort, amely ötvözi a lenyűgöző megtekintési élményt és a könnyen kezelhető USB-C csatlakoztathatóságot. Ez a monitor, amely olyan otthoni felhasználóknak, rugalmas professzionális felhasználóknak és kreatív szakembereknek készült, akiknek egyszerre van igényük a minőségre és a funkcionalitásra, új mércét állít fel a munkahelyi hatékonyság terén.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.