Az iPod-dal együtt a kiegészítők piaca is virágzik

Milkovits Gábor, 2006. február 5. 09:11
Az NPD Group piackutató legfrissebb adatai szerint tavaly mintegy egymilliárd dollárt költöttek világszerte iPod-kiegészítőkre, ami azt jelenti, hogy a piac forgalma eléri az eladott lejátszók összértékének az egyharmadát.
Ami a forgalmazott mennyiséget illeti, átlagban minden eladott készülékre egy vagy két kiegészítő is jut. A hordozható zenelejátszók piacának 75%-át uraló iPod több cég számára hatalmas lehetőségeket teremtett: a Kensington forgalmának például több mint 20%-át teszik ki az iPod-kiegészítők. A divatos termékek között a legkülönfélébb eszközök találhatók, az otthoni használatot és a különféle rendszerekre történő csatlakozást megkönnyítő „dokkoktól” a hangszórókon és komplett hifi-rendszereken át a töltőkig, illetve olyan extrém dolgokig, mint amilyen az iPod-tartó övcsat, a Levi’s farmerek külön iPod zsebe és bevarrt joystick-je, vagy éppen az iPod-babakocsi, –masszázs-szék, stb.. Egy ideje már a vásárlók jelentős része által a készülékről hiányolt külső FM rádió tuner is kapható az iPodokhoz.

A hatalmas sikert látva maga az Apple is szeretne részesülni a saját maga által teremtett virágzó piac előnyeiből, így a közeljövőben több saját gyártású kiegészítőt hoznak majd forgalomba, ellátva a „Made for iPod” („iPod-hoz készült”) címkével.

Kulcsszavak: periféria iPod

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01